اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 30 مرداد 1390 / کد مطلب: 332 / نظرات: 1

قاسم شعبانپور /


ثامن الحجج حامی کشتی، هندبال بانوان و ورزش باستانی است


ثامن الحجج حامی کشتی هندبال بانوان و ورزش باستانی است
  موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج (ع) امسال با تحت پوشش قرار دادن تیم های هندبال آقایان و بانوان، کشتی و ورزش های باستانی سعی در توسعه ورزش قهرمانی در شهرستان سبزوار دارد.
مدیر ورزش موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) گفت: هندبال بانوان ثامن الحجج(ع) سبزوار تمرینات خود را برای قهرمانی در لیگ هندبال ایران آغاز کرده است.
قاسم شعبانپور  در حاشیه تمرین تیم هندبال ثامن الحجج(ع) اظهار داشت: با قطعی شدن حضور تیم هندبال بانوان ثامن الحجج(ع)در لیگ هندبال بانوان، حق ورودی این تیم که 4 میلیون تومان می باشد به فدراسیون هندبال واریز شده است.
وی به ترکیب تیم هندبال بانوان سبزوار اشاره کرد و افزود: در ترکیب این تیم بازیکنان سرشناسی از سبزوار و مشهد حضور دارند که در صورت نیاز برای تقویت تیم بازیکنان خارج از استان را نیز جذب خواهیم کرد.
سرمربی تیم هندبال سبزوار تصریح کرد: این خبر بسیار خوبی برای بانوان سبزواری محسوب می شود چرا که برای نخستین بار است که بعد از انقلاب اسلامی تیم هندبال بانوان سبزوار با نام ثامن الحجج  وارد لیگ برتر شده است.
وی ادامه داد: در رقابتهای لیگ حرفه ای بحث بومی و غیر بومی مطرح نیست هندبال بانوان سبزوار در 3 مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان قهرمان استان است بنده مطمئنم با ورود هندبال بانوان سبزوار به لیگ برتر استقبال با شکوهی از این رشته ورزشی توسط بانوان شهرمان صورت خواهد گرفت.
شعبانپور به تاسیس مدرسه هندبال بانوان سبزوار نیز اشاره کرد و افزود: نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل داده اند از آنجا که ورزش و تحرک از نیازهای بانوان محسوب می شود می طلبد که به ورزش این قشر توجه خاصی شود و امکانات بیشتری نسبت به آقایان به آنها اختصاص یابد.
مدیر ورزش موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج ایران با بیان اینکه هندبال تاثیر بسزایی در سالم سازی جامعه و ورود بانوان به عرصه ورزش دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر هندبال بانوان سبزوار از وضعیت خوبی برخوردار است و می تواند جزء ده تیم برتر ایران باشد البته این مهم نیاز به تقویت دارد.
شعبانپور در بخش دیگری از سخنانش به تیم کشتی ثامن الحجج(ع) اشاره کرد و گفت: کارهای اولیه و نامه نگاری های مربوطه انجام و به فدراسیون و هیات ورزشی اعلام شده است.
وی با اشاره به اینکه کشتی یک بازی مردانه با خصلت های پهلوانی است، امیر توکلی مربی تیم ملی وسید جعفر موسوی مربی تیم ملی نوجوانان را به عنوان کادر فنی تیم معرفی کرد و افزود: تیم کشتی ثامن الحجج سبزوار تنها نماینده شرق کشور است چراکه در حال حاضر استان های زاهدان، کرمان، خراسان و سمنان تیم کشتی ندارند.
وی ورود این رشته ورزشی را به سبزوار از لحاظ جایگاه خوب ورزش کشتی امیدوار کننده دانست و گفت: هدف از ورود به این رشته های مادر در سبزوار درخشش نام شهرستان در کشور می باشد، سابقه کشتی در سبزوار بسیار خوب است و نیاز به تمرین دارد چرا که این رشته ورزشی از جایگاه  نسبتاً خوبی در سطح استان خراسان رضوی برخوردار نیست.
مدیر ورزشی ثامن الحجج(ع) در مورد تیم ورزشی باستانی ثامن الحجج(ع) سبزوار نیز افزود: اهداف بزرگتری برای این رشته ورزشی در نظر داریم و در صدد گسترش کلاس های آموزشی، مرشدی، میل بازی و چرخ برای این رشته می باشیم.
شعبانپور ابراز امیدواری کرد موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج امسال تیم باستانی خوبی در حد نام امام رضا(ع) و استان خراسان روانه مسابقات باستانی کشور کند.    
منبع :سبزوارآنلاين

 






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.