اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 مرداد 1391 / کد مطلب: 3302 / نظرات: 0

در سفر دور دوم هیات دولت به سبزوار :


پروژه دارو سازی طاها به عنوان طرح آمایش مطرح شد


دکترعلی اصغر محمدی : اعلام طرح های آمایش صنعت، پروژه دارو سازی طاها یکی از مجموع پروژه هایی بود که مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفت
رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار گفت: در سفر دور دوم هیات دولت به سبزوار پروژه داروسازی طاها به عنوان طرح آمایش معرفی شد.

دکترعلی اصغر محمدی در گفتگوی اختصاصی به سبزوار نیوز اظهار داشت: در سفر دور دوم هیات دولت به خراسان رضوی و اعلام طرح های آمایش صنعت، پروژه دارو سازی طاها یکی از مجموع پروژه هایی بود که مورد توجه وزارت بهداشت قرار گرفت و به عنوان طرح آمایش مطرح شد.

وی افزود: پرونده این طرح پس از تائید کارگروه اشتغال استان و وزارت صنایع به بانک صنعت و معدن ارجاع و مورد بررسی قرار گرفت.

دکتر محمدی از تصویب مبلغی بالغ بر45 میلیارد ریال و 770 هزار یورو تسهیلات ارزی در خصوص طرح داور سازی طاها خبر داد و گفت: این پروژه فعلا با دریافت قسمتی از تسهیلات خود از بانک صنعت و معدن فعال شده است.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار تولید مواد اولیه را مختص فاز نخست این طرح آمایش عنوان کرد و افزود: تولید اقلام دارویی در فاز دوم پروژه قابل اجرا خواهد بود که با راه اندازی آن در مجموع برای 200 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد .

دکتر محمدی در ادامه صحبت هایش با اشاره به اینکه شرکت سرمایه گذاری صنایع مشارکتی طاها در سال1385 با ایده گروهی از فعالان بخش صنعت و معدن طراحی و عملیاتی شده، اظهار داشت: پس از بحث و بررسی موردی نوع سرمایه گذاری، تولید مواد اولیه دارهای استروئید در دستور کارقرار گرفت.

وی توجیه دار بودن پروژه داروسازی طاها در بخش اقتصادی و نیاز کشور به مواد اولیه دارویی را از مهمترین دلایل انتخاب این طرح عنوان کرد و تصریح کرد: طبق برآوردهای اولیه میزان سرمایه مورد نیاز طرح 55 میلیارد ریال اعلام شد که با پذیره نویسی اولیه حدود یک چهارم آن جمع آوری و مابقی نیز براساس برنامه ریزی مدیران به بانک ها واگذار و پرونده تسهیلاتی پروژه در بانک سپه فعال شد.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی سبزوار در خصوص راکد شدن این طرح اظهار داشت : با توجه به توجیه دار بودن طرح ، بانک سپه نسبت به پذیرش سریع طرح اقدام، ولی  در آخرین مراحل اجرائی شدن طرح این بانک تحریم و منابع آن محدود و مدیران بانک پرونده های تسهیلاتی را راکد اعلام کردند.

دکتر محمدی ادامه داد: در این شرایط مدیران این پروژه اقدام به انتقال پرونده پروژه داروسازی طاها به بانک ملت را گرفتند که متأسفانه بعد از 14 ماه پیگیری این مهم به سرنوشت پرونده قبلی دچار شد.

وی در پایان حمایت مسئولان بویژه نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی را در خصوص طی شدن مراحل ساخت پروژه دارو سازی طاها  و وارد شدن به فاز تولید را خواستار شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.