اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 17 مرداد 1391 / کد مطلب: 3287 / نظرات: 1

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار/


کمبود فضاهاي هنري و فرهنگي محسوس است


کمبود فضاهاي هنري و فرهنگي محسوس است رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار گفت: کمبود فضاهاي هنري و فرهنگي در اين شهرستان محسوس است.

به گزارش "سبزوار پیام " مجيد عسکري در گفت و گو با ايسنا، افزود: متاسفانه اين شهرستان با توجه به جمعيت بر اساس سرشماري سال ۹۰ امکانات مناسب ندارد.

وي تصريح کرد: عدم بهره‎وري اصولي و کاربردي از فضاها و امکانات باعث شده که فضاها وامکانات موجود نيز عملا مورد استفاده درست ومناسب قرار نگرفته و کمبودها بيشتر ازقبل نمايان شود.

عسکري با تاکيد بر اينکه رويکرد نهادهاي فرهنگي بايد رفع و اصلاح آسيب هاي اجتماعي باشد، به مفاخر فرهنگي وهنري شهرستان پرداخت و اظهار کرد: متاسفانه فضاي مناسب براي هنرمندان جهت ارائه آثارشان در اين شهرستان موجود نيست.

وي کمبود فضاهاي فرهنگي، فرهنگسراها و سينما را در سرگرداني جوانان موثر برشمرد و ضمن اشاره به قشرجوان، فعال، مستعد و توانمند درسبزوار، بيان کرد: وجود فضاها و امکانات مناسب فرهنگي و هنري مي تواند عامل مهمي در توسعه فعاليتهاي فرهنگي و شکوفايي استعدادهاي آنان باشد.

وي ادامه داد: ايجاد فضاهاي مناسب همچنين به کاربردن روشهاي اصولي وکاربردي دربهره گيري از امکانات و فضاهاي موجود باعث شکوفايي استعدادهاي جوانان همچنين سبب پر کردن اوقات فراغت آنان است.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار در ادامه تعداد مراکز فرهنگي و هنري شهرستان را بالغ بر ۱۵۰ فضا اعلام کرد.

وي اين مراکز را شامل ۸۲ کانون فرهنگي وهنري مسجد، ۹ سالن و تالار نمايشي، ۱۲ آموزشگاه آزاد هنري(تجسمي)،۱۵ کتابخانه نهادي ومشارکتي و ... دانست.

وي در ادامه سالن شهيد مفتح را يکي از سالن‌هاي خوب شهرستان ذکر و ضمن اشاره به تخريب اين سالن ابراز اميدواري کرد: اين سالن هر چه سريعتر از سوي متولي آن (آموزش و پرورش ) بازسازي شود.

وي همچنين از در حال ساخت بودن فرهنگسراي امام رضا(ع) توسط آستان قدس رضوي در اين شهرستان اظهار خردسندي کرد.

وي در خصوص کمبود فضاهاي فرهنگي و هنري در شهرستان بر جلب همكاري و مشارکت مردم و نهادهاي شهرستان در ايجاد تأسيسات و فضاهاي کافي، تهيه امکانات جديد وبه روز و منطبق با موارد استفاده فعاليتهاي فرهنگي وهنري گسترده شهرستان، همكاري در نگهداري و حفاظت از ابنيه و آثار تاريخي و فرهنگي و ممانعت از تغيير كاربري آنها، فعال کردن بخش خصوصي از طريق ارائه تسهيلات و جذب بودجه هاي دولتي تاکيد کرد.

عسکري همچنين به کارگيري مديران متخصص و توانمند، برنامه ريزي براي فعاليت هايي که بسته به شرايط موجود امکان موفقيتشان بيشتراست، به کارگيري از اساتيد و پيشکسوتان درمسند فعاليتهاي فرهنگي و هنري و استفاده ازتجربه و انديشه ايشان را به عنوان راهکارهاي مناسب جهت استفاده بهتر از پتانسيل هاي شهرستان در اين رابطه داد.

وي در ادامه به اقدامات اين اداره در اين راستا پرداخت و تبديل فضاهاي مساجد به کانون هاي فرهنگي و هنري را يکي از اين اقدامات ذکر و اضافه کرد: تا کنون ۸۲ کانون تاسيس شده است.

وي همکاري جهت استقرار کانون بسيج هنرمندان در مجتمع اسرار، استفاده حداکثر از فضاهاي موجود، استفاده از فضاي کلاس ها، سن روباز و حتي نگارخانه و کريدور ومحوطه مجتمع اسرار با توجه به ۹ گروه نمايشي در حال تمرين (در حال حاضر) و ... را از ديگر اقدامات اين نهاد در اين راستا عنوان کرد.

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي سبزوار سپس از پيگيري هاي انجام شده جهت در نظر گرفتن بودجه مناسب براي ادامه کار پروژه مجتمع فرهنگي وهنري مزينان خبر داد و اظهار اميدواري کرد: با همت مسوولان شهرستان و در نظر گرفتن بودجه اي قابل توجه اين مجتمع هر چه سريعتر تکميل و به بهره برداري برسد.

وي در خصوص ناهنجاري‌هاي اجتماعي و نبود امکانات تفريحي وفرهنگي اظهار داشت: در اين راستا تدابيري همچون برنامه ريزي براي انجام فعاليتهاي متناسب با نياز واقعي جامعه امروز ، استفاده از بخش خصوصي ونهادهاي مردم نهاد، استفاده مفيد از امکانات موجود و تعامل دستگاههاي مختلف براي برگزاري برنامه ها ي فرهنگي و ... بايد از سوي نهادهاي فرهنگي و هنري شهرستان انديشيده شود.

عسکري گفت: اميدواريم مسوولان با توجه به جايگاه فرهنگ و هنر و همچنين کمبود و يا عدم بکارگيري مناسب ازامکانات و پتانسيل هاي موجود شهرستان ، چاره انديشي کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.