اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1391 / کد مطلب: 3250 / نظرات: 0


بخشدار خواستار تسریع در انتصاب رئیس آموزش و پرورش داورزن شد


بخشدار  و رئیس شورای آموزش و پرورش داورزن  از طولانی شدن اعلام انتصاب ریاست اداره آموزش و پرورش داورزن انتقاد کرد.

عباس شم آبادی در جمع اعضای شورای آموزش و پرورش  با بیان این انتقاد افزود: در دوره ای که نیاز صریح به حضور رییس آموزش و پرورش در داورزن وجود دارد اهمال کاری و تاخیر در انتخاب رئیس  این اداره جای تاسف است .

وی با اشاره به اجرای نظام جدید آموزشی  در آموزش و پرورش ادامه داد:  وجود سرپرست در راس امور آموزشی این منطقه قدرت تصمیم گیری کمتری را  خواهد داد.

امام جمعه داورزن نیز در ادامه  با انتقاد از طولانی شدن حضور سرپرستی در اداره اموزش و پرورش ادامه داد: نزدیک به 6 ماه از بازنشستگی ریاست قبلی این اداره می گذرد و لی هنوز اقدامی برای انتصاب ریاست جدید صورت نگرفته است

حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی در ادامه اجرای نظام جدید آموزشی را یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: باید در اجرای این سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تمام مسئولان اجرایی  و ادارات همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به گذشت 34 سال از پیروزی انقلاب و تصریح کرد: متون کتب آموزشی در این سالها یا برگرفته از  علوم  غربی بوده و یا متون غنی اسلامی کمتر در آن پرداخته شده است .

امام جمعه داورزن تقویت آموزش و پرورش را یک وظیفه عنوان کرد و گفت: باید در این راه هیچ یک از مسئولان اجرایی و فرهنگی از همکاری فروگزار نباشند.

وی در عین حال با انتقاد  از نحوه  برگزاری جلسات شورای آموزش  و پرورش  خواستار بررسی خلاصه  مصوبات قبلی این شورا در جلسات آینده شد .

این مسئول از برگزاری کلاسهای اوقات فراغت در این شهرستان تقدیر کرد و در عین حال گفت: استفاده از  روحانیون مستقر در سطح روستاها برای کلاسهای فرهنگی و عقیدتی بیشتر   شود.

وی از مسئولان آموزش و پرورش خواست تا با اعزام کارشناسان استانی روند اجرای نظام جدید آموزشی را بیشتر در سطح  روستاها و مناطق کوچکتر کالبد شکافی نمایند

سرپرست اداره آموزش و پرورش منطقه داورزن نیز در سخنانی اجرای نظام جدید آموزشی در این بخش را رضایت بخش عنوان کردو گفت: این اداره اقدامات لازم برای کمبود فضای اموزش و معلم را در طول سال جاری انجام داده است .

محمد علی صادقی شکیب با اشاره به برخی کمبودها در سطح منطقه تصریح کرد: با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی  کمبود نیروی اموزشی در مقطع ابتدایی این شهرستان مرتفع خواهد شد.

وی به برپایی ضیافت افطار آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: در راستای تکریم معلمان عزیز این اداره در نظر دارد طی 3 شب  مراسم افطاری  را با حضور خانواده های آنان برپا نماید.

معاون پرورشی و تندرسی اداره آموزش و پرورش داورزن نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کلاسهای اوقات فراغت در سطح منطقه  اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه علاوه بر برپایی کلاسهای اوقات فراغت اردوهای دانش آموزی نیز در مراکز فرهنگی و امام زاده ها برپا شد.

حجت الاسلام و المسلمین هادی ذاکری در ادامه به اجرای مدارس قران در سال جاری اشاره کرد و گفت : این مدارس به همراه یک مربی مجرب اداره خواهد شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.