اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1391 / کد مطلب: 3248 / نظرات: 0


محسنی‌ثانی: استیضاح مالکی به تحریک آمریکا در جریان است


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تلاش برخی گروه‌های عراقی مخالف دولت برای استیضاح مالکی در پارلمان، گفت: برخی از مخالفان نخست‌وزیر عراق مانند گروه صدر، با اشاره آیت‌الله سیستانی خود را از مقابله با مالکی کنار کشیدند؛ سایر مخالفان نیز باید از مرجعیت واحد عراق تبعیت کنند.

به گزارش "سبزوار پیام " محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با بیان اینکه بیشتر مردم عراق و حتی اهل‌سنت این کشور در تقید و پیروی از مرجعیت شیعه هستند، گفت: با اشاره آیت‌الله سیستانی، مشکل استیضاح نوری مالکی حل شده است.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی به تذکر آیت‌الله سیستانی به مقتدا صدر اشاره کرد و افزود: سایر گروه‌های مخالف دولت مالکی نیز باید از مرجعیت واحد عراق تبعیت کنند و اجازه دهند تا نوری مالکی بتواند اصلاحات مورد نظر خود در عراق را پیاده کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با سرنگونی دیکتاتور سابق عراق و خصوصا پس از خروج خفت‌بار نظامیان غربی از این کشور، رهنمودهای راهبردی مرجعیت شیعه بر قدرت عراق افزوده است. امیدواریم همه گروه‌های سیاسی عراقی با پیروی از این رهنمودها، سبب شوند تا عراق به سمت کشوری که در آن صلح و آرامش و ثبات موج می‌زند، حرکت کند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مخالفت‌های گروه‌های مختلف عراقی اعم از کردها، فهرست العراقیه و برخی شیعیان لیبرال با مالکی، به سفارش آمریکا به این گروه‌ها برمی‌گردد که از آنها می‌خواهد تا با اخلال در روند فعالیت‌های دولت و ناکارآمد معرفی کردن مالکی، امکان باقی ماندن آمریکایی‌ها در این کشور را فراهم کنند.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: مالکی در بحث تأمین امنیت عراق به خوبی توانسته بود تا پیش از انفجارهای دو هفته پیش این کشور، آرامش را در عراق پایدار نگه دارد که این مسأله عصبانیت آمریکایی‌ها را دو چندان کرده بود؛ از طرف دیگر مالکی در بحث سوریه با نظر سایر اعضای اتحادیه عرب همراه و موافق نیست و همین مسأله به برخورد عربستان با وی انجامید.

محسنی‌ثانی تأکید کرد: از طرف دیگر نخست‌وزیر ترکیه که از شخص مالکی دل خوشی ندارد، با تحریک کردن کردها، قصد ساقط کردن نخست‌وزیر عراق را دارد. همه این مسائل در کنار هم باعث شده است تا گروه‌های عراقی به شدت دنبال استیضاح مالکی در پارلمان باشند که تا به حال با مقاومت نمایندگان مردم عراق در پارلمان این کشور، با شکست روبه‌رو شده‌اند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.