اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1391 / کد مطلب: 3244 / نظرات: 0

مطبو عات سالم وامدار مدیران و روزنامه نگاران سالم و درست /


خبرنگاران صراحت دقت و صداقت را دارا باشند


خبرنگاران صراحت دقت و صداقت را دارا باشند امام جمعه شهرستان داورزن یاد شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی مستقر در مزار شریف افغانستان و 8 نفر از کارکنان سرکنسولگری ایران توسط عوامل طالبان در 17 مرداد 77 گرامی داشت وگفت: خبرنگاران رسالت خطیری بر عهده دارند زیرا انعکاس صحیح حوادث و رخدادها اقتضا دارد که سه ویژگی مهم یعنی صراحت دقت و صداقت را دارا باشند واز استفاده ناروا و بی توجهی نسبت به این شغل با اهمیت دوری ورزند .
به گزارش سبزوارپیام  به نقل از داورزن شناسی،وی مطبوعات سا لم را وامدار مدیران و روزنامه نگاران سالم و درست دانست وگفت: خبرنگارباید پایبند به قانون اسلام و اساسی ، مسیر ولایت مطلقه فقیه مطالبات شهدا ، راه امام (ره)و نیز عبور نکردن از خط قرمز ها داشته باشد و عنصر زمان و مکان را خوب ببیند تا خبرنگاری موفق باشد.
خطیب جمعه داورزن روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی رایادآورشد وگفت: سازمان ملل در 1948 م متولی حقوق بشر جهانی با فرهنگ غرب و دین مسیحت شد و مسلمانان دیدند این حقوق بشر غربی درتعارض با اسلام دارای نواقصی است.
وی گفت: توجه به حقوق بشری بر مبنای اندیشه ناب اسلامی در جهت حل مشکلات بشر که درآن حق مردم، خانواده، نژاد های گوناگون ،حکومت ،عدالت اجتماعی اقتصادی ، سیاسی ، آموزش و تربیتی برمبنای وحی الهی و فطرت بشر لحاظ شده باشد مهم است.
وی گفت: طرفداران حقوق بشر مدعای استکبار در برابر گوانتانامو ،جهنم روی زمین ، قربانی شدن سیاه پوشان در غرب و افریقا ، کشته شدن مسلمانان بی دفاع میانمار که حدود 20 هزار کشته ، 5 هزار زن مورد تجاوز قرار گرفته و70 مسجد انان تخریب شده ، کشتار بی رحمانه مردم بحرین توسط آل خلیفه و کشتار مسلمانان کشور سوریه، نه تنها کاری نکرده اند که به خیانت و جنایت ادامه داده اند و سازمان ملل و شورای امنیت و غیره هیچ گونه عکس العمل مثبت در جهت نجات ملت ها انجام نداده اند،بطوریکه هنوز بوی سوخته شدن و صدای ناله وآثارمخرب بمب اتمی در هیروشیما وناکازاکی ژاپن در 15 مرداد توسط امریکا که 160 هزارکشته و مجروح داشت ،به مشام و گوش می رسد.
حجه الاسلام مداحی 15 رمضان ولادت امام حسن مجتبی (ع) بر مشتاقان و شیعیان و نماز گزاران خجسته ومبارک دانست و گفت
ارزش وجایگاه امام (ع) از دیدگاه پیامبر (ص) که فرمودند: هرکه او را دوست بدارد خدا دوستدار او است و امام سجاد(ع)فرمود: امام حسن در همه ی حا ل ، خدای سبحان را یاد می کرد .ونیزامام صادق (ع) فرمود امام حسن (ع) در خلقت و سیرت و شرافت ، شبیه ترین مردم به رسول خدا بود.

امام جمعه شهرستان داورزن 17رمضان پنج سال پس از بعثت روز رویداد بزرگی در تاریخ اسلام
عنوان نمود وگفت: معراج پیامبر (ص) اتفاقی است که قرآن می فرماید :پاک و منزه است خدائی که بنده اش را در یک شب از مسجد الحرام به مسجد الاقصی که گرداگردش را پر برکت ساخته ایم برد تا برخی از آیات خود را به او نشان دهیم چرا که او شنوا وبینا است.
وی گفت:معراج از جمله ضروریات اسلام بود زیرا: 1- جمله اسری برای اینکه ، سفر شب هنگام صورت گرفته برخلا ف سیر که مسا فرت در روز است .2- لیلا تاکیدی بر سفر شبانه پیامبر است و مهم اینکه فاصله یکصد فرسخی مسجد الحرام تا قدس است که در یک شب انجام شده است. 3- لفظ عبد نشانگر آن که سفردر بیداری بوده و این که سیر جسمانی بوده نه روحانی ، و کلمه عبد نشان می دهد که جسم و جان پیامبر در این سفر شرکت داشته و کسانی که نتوانسته اند اعجاز را درست درک کنند و بیاندیشند ، احتمال روحانی بودن را گفته اند .
ایشان گفت:خداوند حضرت رسول (ص) را در یک شب از مکه معظمه تا مسجد الاقصی و از آنجا تا به آسمان ها تا سدره المنتهی و عرش اعلی برد و عجائب آفرینش آسمان ها را به حضرت نشان داد و رازهای نهانی و معارف بلند را به او القاء کرد و آن حضرت در بیت المعمور زیر عرش به عبادت خدا قیام کرد . و با انبیاء ملاقات کرد و داخل بهشت شد و منازل بهشتیان و جهنمیان را مشاهده کرد، احادیث فراوان و متواتر دلالت دارد که عروج حضرت محمد(ص) روح با بدن باهم بوده نه روح تنها ، و اینکه عروج در بیداری بوده نه در خواب و به تعبیر قرآن در سوره نجم او در این سفر آیات بزرگ پروردگارش را مشاهده کرد.
وی گفت: هدف معراج در این آیات مشخص است که همان دیدن آیات الهی بوده است، فقها و مفسرین معراج را در بیداری (جسم و روح ) می دانند نه در خواب و (روحانی) ولی برخی کج اندیشان معراج را روحانی تلقی کرده اند که بر خلاف آیات قرآن و احادیث است .
وی گفت: از نظر علوم روز : برای اقدام به سفر فضائی .1- باید بر نیروی جاذبه غالب شد چون برای فرار از نیروی جاذبه زمین، سرعتی معادل چهل هزار کیلومتر در ساعت لازم است .2- مانع دیگر فقدان و نبود هوا است که در فضای بیرون جو زمین است که نمی شود زنده ماند .3- گرمای سوزان آفتاب و سرمای کشنده است .4- اشعه های خطر ناک کیهانی و ماوراءبنفش و اشعه ایکس است که کشنده و مرگبار است .5- مشکل بی وزنی است .6- مشکل زمان است . اما : مسئله معراج جنبه عادی نداشته بلکه با استفاده از نیروو قدرت بی پایان خدا صورت گرفته و این معجزه است ، بشر با پیشرفت ، امروز بر جاذبه غلبه کرده و دقیقا خدا مرکب سریع السیری در اختیار پیامبر(ص) قرار داده و او را از خطرات حفظ کرده است





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.