اخبار سبزوار پيام : مذهبی





اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 14 مرداد 1391 / کد مطلب: 3243 / نظرات: 0


هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت سبزوار گشایش یافت


هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت سبزوار گشایش یافت  همزمان با ماه بهار قرآن و در خجسته میلاد امام حسن مجتبی (ع) ، هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت سبزوار شب گذشته با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ،مردم و مسوولان این شهرستان گشایش یافت. 

به گزارش سبزوار پیام ، این نمایشگاه در 27 غرفه شامل آثاری در زمینه های پژوهشی ، معرفی و ارائه كتب و نرم افزارهای قرآنی ، نمایش آثار خطی ، هنرهای تجسمی ، بخش هنرهای نمایشی ، صنایع دستی ، خوشنویسی و نقاشی با محوریت قرآن و عترت و موضوعات قرآنی است.

آموزش و تبلیغ معارف دینی و قرآنی ، پاسخگویی به سووالات مربوط به شبهات دینی ، ارائه آثار خوشنویسی و كتابت قرآن كریم توسط اساتید خوشنویسی و برگزاری مسابقات متنوع قرآنی از غرفه های جنبی این نمایشگاه است.

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزنو ششتمد  در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت : شهرستان سبزوار با نهادهای فرهنگی فراوان، ظرفیت بالا از نظر توجه به قرآن و دانش آموختگان قرآنی در ابعاد مختلف و پتانسیل دانشگاهی در حوزه قرآن و معارف اسلامی پپیشگام است .

'محمدرضا محسنی ثانی' با اشاره به استعداد و نبوغ قرآنی در بین نوجوانان و جوانان سبزواری افزود : با توجه به همه قابلیت ها و استعداد های این منطقه برای داشتن تحصیلات عالیه قرآنی پیگیر دانشكده علوم قرآنی برای این شهرستان شدیم .

وی اظهار داشت : خوشبختانه امسال به عنوان دومین سال تاسیس، دانشكده علوم قرآنی سبزوار از طریق آزمون سراسری دانشجو می پذیرد.

وی ارتقای علوم قرآنی را در عرصه های مختلف را یاد آور شد و گفت : وظیفه ما به عنوان یك مسلمان احیای ارزشهای دینی و توجه بیشتر به قرآن است.

دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت و یازدهمین جشنواره علوم قرآنی سبزوار گفت : برگزاری نمایشگاه علوم قرآنی عصاره و ماحصل برنامه ها و فعالیت های قرآنی همه نهادها ، ادارات و موسسات مختلف شهرستان در بهار قرآن است.

مجید عسگری  اظهار داشت : جلسات انس با قرآن كریم و نمایشگاه های قرآنی كه از بركات انقلاب اسلامی است یكی از بارزترین دلایل تبلور انگیزه حق پرستی و یگانه خواهی مشتاقان ذات لایزال الهی در این ماه عزیز است .

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای سیاستگذاری و اجرایی نمایشگاه و جشنواره علوم قرآنی سبزوار برگزاری این نمایشگاه را دستاورد وحدت ،هماهنگی و تشریك مساعی تمامی نهادها برشمرد.

وی اظهار داشت : این نمایشگاه با اهتمام شورای فرهنگ عمومی سبزوار ، معاونت استانداری و فرمانداری سبزوار ، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ، شورا و شهرداری ، كانون های فرهنگی و هنری مساجد ، دارالعلم قرآن سبزوار و شماری از ادارات ، موسسات و نهادها و انجمن های قرآنی این شهرستان برگزار شد.

نمایشگاه قرآن و عترت سبزوار تا هفدهم مرداد ماه در محل محوطه شهرداری برای بازدید علاقمندن دایر است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.