اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 12 مرداد 1391 / کد مطلب: 3239 / نظرات: 0


علت تاخیر استقرار شهرستان ششتمد چیست؟


از هر طرفی که نگاه کنیم ششتمد سالها پیش باید به شهرستان ارتقا پیدا می کرد. و از دلایل این ادعا می توان به:
۱- قدمت تاریخی شهر ششتمد که بنا بر برخی منابع از شهرستان سبزوار زودتر پا به عرصه گذاشته ایم.

۲- جمعیت شهر ششتمد که با وجود جدا کردن بخش هایی که هر کدام ادعای شهرستان شدن دارند و برخی شهرستان شده اند هنوز هم از بسیاری از شهرستانهای دیگر کشور بیشتر است.

۳- وجود بزرگانی چون ابوالحسن علی ابن زیر بیهقی و نیاز به رسیدگی چندین برابر به آرامگاه این بزرگ که جز با شهرستان شدن محقق نخواهد شد

۴- وجود مناطق تاریخی بسیار گرانبها که بعد از گذشت چند قرن هنوز دست نخورده باقی مانده و می شود از آنها استفاده های زیادی برای صنعت گردشگری کرد به خصوص که ششتمد با شاهراه بزرگ زیارتی حرم تا حرم فاصله زیادی نداشته و امید می رود بتوان با فراهم کردن مکان هایی مخصوص زائرین مسافت طولانی تهران-مشهد را با استراحت در شهر ششتمد متنوع تر ساخت و این مهم با شهرستان شدن ششتمد و وجود یک اداره مستقل مثل میراث فرهنگی جهت حفاظت از این گنجینه های تاریخی به راحتی ممکن خواهد شد.

۵- وجود مشکلات زیاد برای شهروندان ششتمدی در مورد وجود نداشتن ادارات مستقل در شهر ششتمد که از جمله این مشکلات می توان تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه به سبزوار و خطر آفرین بودن جاده ذکر کرد در صورت وجود ادارات مستقل این رفت و آمدها به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

۶- وجود رودخانه بسیار دل انگیز که می تواند قطب گردشگری خراسان شود اما به دلیل نبود بودجه مناسب و اداره های مستقلی مثل منابع طبیعی و محیط زیست روز به روز با مشکلات زیادی از جمله از بین رفتن گونه های گیاهی و جانوری به دلیل جمع آوری و شکار غیر مجاز دست و پنجه نرم می کند و امید می رود با وجود این چنین اداراتی میراث گرانبهای طبیعی شهر حفظ شود.

این ها نمونه هایی از توانایی های شهر دیرینه های پایدار بود و امیدواریم که به همت مسئولین محترم ، دیار فرید خراسان به آنچه که لیاقت آن را نیز دارد دست پیدا کند.

اینجا نیز بر خود لازم می دانم خطاب به مسئولین ذکر کنم که شهروندان ششتمدی تمامی فعالیت مسئولین را زیر نظر داشته و لحظه به لحظه استقرار شهرستان ششتمد را مطالبه می کنند امیدواریم که مسئولین نیز به حساسیت این قضیه واقف بوده و تا حد امکان که حتی بیشتر و حتی تا حد توان برای رسیدن به این مهم تلاش کنند.
منبع: اخبار ششتمد





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.