اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 9 مرداد 1391 / کد مطلب: 3207 / نظرات: 1

دکتر محسنی ثانی/


هنوز اشتغال متولی مشخصی ندارد


هنوز اشتغال متولی مشخصی ندارد نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای معتقد است بین آمار اشتغال که از سوی مسئولان اجرایی اعلام می شود و واقعیت تفاوت زیادی وجود دارد و  اشتغالزایی همچنان دغدغه اصلی مجلس شورای اسلامی است.
دکتر محمدرضا محسنی ثانی در گفتگو با سبزوارآنلاین با بیان اینکه برای مجلس شغل پایدار از اهمیت بیشتری برخوردار است گفت: برخی از مسئولان از کاهش بیکاری سخن می گویند که با واقعیت های اجتماع متفاوت است البته شاید آمار خوداشتغالی و مشاغل خانگی باعث اعلام  کاهش بیکاری باشد که درست نیست و اینگونه سیاست ها حالت مقطعی دارند و بر فرض اینکه اشتغالی به وجو آید زیاد دوام پیدا نکند بنابراین نگرانی های مجلس در این زمینه همچنان باقی است.
وی بیان کرد: هنوز در کشور ما اشتغال متولی مشخصی ندارد و فقط شورای عالی اشتغال که متشکل از چند وزارتخانه و به ریاست معاون اول برگزار می شود مسئولیت این مهم را بر عهده دارند. منتخب مردم سبزوار فقدان مهارتهای جوانان را یکی از معضلات اشتغال دانست و اضافه کرد: کسب تخصص و مهارت های فنی جوانان باعث تسهیل در جذب آنها در بازار کار می شود. در مجلس هم بیشترین تأکید بر توسعه سازمان های فنی وحرفه ای است  تا با دریافت امکانات بیشتر در جذب کار آموزان توفیق بیشتری داشته باشند. محسنی افزود: باید دست صنعت ودانشگاه در دست هم قرار گیرد و تدابیری اندیشیده شود تا دروس دانشگاهی را با دروس عملی توام کنیم که بخشی از واحدهای درسی دانشجویان در کارگاهها و صنایع پاس شوند تا دانشجویان هم زمان به صورت عملی مهارت بیاموزند،
عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی بیان کرد: ظرفیت های خالی معطل مانده بسیاری در فضای کار وجود دارد که می شود با یک سیاست گذاری وبرنامه ریزی درست از این ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنیم.
وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از سوی مقام معظم رهبری اظهارکرد: تحقق این شعار هم به دولت و هم به مردم بستگی دارد. رویکرد استفاده ازتولیدات داخلی از سوی مردم  یقینا در اشتغالزایی و کار آفرینی کشور بسیار موثر است چرا که هنوز قسمت مهمی از کالاهای مصرفی ما از کشورهای خارجی است و ما با این رویکرد به اشتغال کشورهای دیگر  کمک می کنیم.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.