اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 28 مرداد 1390 / کد مطلب: 320 / نظرات: 0

در خطبه هاي نماز جمعه داورزن مطرح شد/


دوران زندگی حضرت علی(ع) سراسر درس است


دوران زندگی حضرت علیع سراسر درس است
امام جمعه بخش داورزن در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش داورزن گفت : دوران زندگی حضرت علی (ع) سراسر درس و زیبایی است .
حجت الاسلام و المسلمین" محمود مداحی "با اشاره به لیالی قدر و شهادت امام علی (ع) به  بیان خصوصیات زندگی این بزرگوار پرداخت و گفت : زندگی این امام همام  به پنج  دوره خاص تقسیم می شود که در هردوره آن مشکلات و موانع و پیروزی های بزرگی   به چشم می آید.
وی آخرین دوره آن زندگی که مصادف با انتقال قدرت اسلام از مدینه به کوفه بود را خاطر نشان کرد و گفت : این انتقال برای آن بود تا تداعی حکومت از خلافای قبل در ذهن متبادر نگردد.
وی در ادامه به مناسبتهای این روزها اشاره کرد و گفت : جنگ بدر به عنوان اولین رویارویی جهان اسلام و جهان کفر حائز اهمیتهای فراوانی بود که با پیروزی سپاه اسلام همراه شد .
وی فتح مکه در دهه دو ماه مبارک رمضان را خاطر نشان کرد و گفت : پیامبر از آنجایی که پیامبر نور  ورحمت است این روز را روز مرحمت عنوان کرد .
حجت الاسلام و المسلمین مداحی با اشاره به وقایع کشور ایران در سالهای گذشته گفت : عدم همراهی دولت دکتر مصدق با آیت اله کاشانی نه تنها باعث سقوط دولت شد بلکه  زمینه بازگشت مجدد شاه    و ایجاد حکومت استبدادی در ایران را فراهم کرد .
وی حضور متفقین طی سه سال در ایران را خاطر نشان کرد و گفت : متاسفانه این کشور از حضور مستشاران انگلیسی و امریکایی ضربه های فراوانی خورده است
وی این وقایع را هشداری برای کسانی عنوان کرد که خود را نسبت به رخدادهای سیاسی کشور بی اعتنا کرده اند و افزود : حکومت شیعی که توسط امام راحل بنا شده و به زعامت رهبری معظم انقلاب ادامه پیدا کرده است خواب حضور مجدد بیگانگان در ایران را به گور خواهد برد
امام جمعه بخش داورزن روز پزشک و بزرگداشت حکیم ابو علی سینا را  یاد آور شد و گفت : پزشکان به عنوان قشر زحمت کش و خدمت رسان جامعه باید در راستای خدمت رسانی به اقشار کم درآمد و بی بضاعت کوتاهی نکنند

وی نزدیکی هفته دولت را خاطر نشان کرد و با اشاره به خدمات فراوان دولتهای گذشته و حال گفت : خوشبختانه  فعالیتهای  دولت نهم از همه دولتها به دولت شهید رجایی  و باهنر نزدیکتر بوده است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.