اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 4 مرداد 1391 / کد مطلب: 3131 / نظرات: 0


رشد 10برابری بیمه شدگان فعالان قرآنی در سبزوار


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار از رشد 10برابری بیمه شدگان فعالان قرآنی در این شهرستان طی سال گذشته و امسال در شهرستان خبر داد.
به گزارش سبزواریام  به نقل از ایسنا،مجید عسکری تعداد بیمه شدگان قرآنی این شهرستان را در حال حاضر 200 نفر اعلام کرد و گفت: تعداد افراد بیمه شده در این خصوص تا پایان سال 89 حدود 20 نفربوده که این رقم در سال گذشته و امسال به 200 نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: بیمه فعالان قرآنی نسبت به بیمه هنرمندان عقب تر بوده اما باز هم شاهد رشد 10 برابری افراد تحت پوشش این بیمه در سال جاری و سال گذشته نسبت به سال‌های ماقبل آن هستیم.
وی ادامه داد: فعالان قرآنی شامل کارمندان موسسات قرآنی، هنرمندان قرآنی، حافظان نهج البلاغه و قرآن، نفرات برتر و ... است كه می توانند از این بیمه استفاده کنند.
وی تعداد موسسات قرآنی این شهرستان را 6 موسسه دانست و از در دست پیگیری بودن دو پرونده دیگر یکی برای سبزوار و یکی برای بخش رودآب خبر داد.
وی با بیان اینکه از گذشته گرایش و توجه مردم دیار سربداران به قرآن فراوان بوده است، اذعان کرد: وجود افراد با سواد قرآنی دلیل این ادعاست.
عسکری ضمن اشاره به شروع فعالیت‌های قرآنی از سوی آموزش و پرورش، نهادهای فرهنگی تصریح کرد: شاهد گسترش روز افزون فعالیت‌های قرآنی و توجه به آن در این شهرستان هستیم.
وی وظیفه مسوولان را نوآوری در مسایل قرآنی برشمرد و بر استفاده از اینترنت، پیام‌های قرآنی و ... همچنین پرهیز از تفسیرهای طولانی، ارائه کتاب‌های خوب و ... تاکید کرد.
وی از موازی کاری در خصوص فعالیت‌های قرآنی انتقاد و اذعان کرد: اگر از موازی کاری در فعالیت‌های قرآنی پرهیز شود، می توان کار فاخری در این زمینه در شهرستان انجام داد.
وی با بیان اینکه محافلی که توسط نهادهای مختلف فرهنگی، دانشگاه‌ها و ... در خصوص قرآن برگزار می شود، محافل خوبی می باشد، تصریح کرد: وحدت در برگزاری اینگونه برنامه ها سبب ارتقای کیفیت، اثرگذاری بیشتر و برنامه فاخرتر می شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار همچنین بر مردمی کردن برگزاری محافل قرآنی تاکید و اضافه کرد: اگر مردم حامی اینگونه برنامه ها باشند قطعا رونق بیشتری می گیرد.
وی سپس با اشاره به صرف بودجه برای فعالیتهای قرآنی توسط نهادها و ادارات گفت: بودجه ای که در نظرگرفته می شود به طور کامل هم صرف نمی شود که امیدوارم بودجه ها به طور کامل اجرایی شود.
وی در ادامه به پتانسیل‌های شهرستان در خصوص قرآن پرداخت و راهیابی دو عکاس سبزواری به نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بین المللی شدن کوچکترین قاری سبزواری، کسب رتبه برتر آواها و نغمه های قرآنی توسط هنرمند سبزواری، کسب رتبه برتر کشوری درخط نگاره های رضوی توسط خوشنویس سبزواری و ... را از جمله این پتانسیل‌ها ذکر کرد.
وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان به عنوان ماه بهار قرآن، قرآن را شناسنامه حیات بشریت و درس زندگی در تمام مسایل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ... دانست. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.