اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 2 مرداد 1391 / کد مطلب: 3111 / نظرات: 1


یک بانوی مزینانی: به کمک هموطنان نیازمند آمدم


  بانوی فداکارمزینانی: بالبیک به ندای رهبر به کمک هموطنان نیازمندآمدم

 داورزن شناسی به نقل از شاهدان کویر:خانم فاطمه مزینانی بازنشسته سپاه پاسداران است که تا شش سال پیش در بیمارستان نجمیه تهران  به شغل پرستاری مشغول بود و امروزه به امداد سالمندان و معلولین درکویرمزینان شتافته است.

سالها پیش او در زادگاهش مربی کودکانی بود که اکنون بسیاری از آنها نوه هایشان درهمان مهد کودک یاد پدر و مادر بزرگ هایشان را برای خانم مربی زنده می کنند.

مزینانی پس از هجرت به تهران در دانشگاه علوم پزشکی بقیه ا... استخدام و در بیمارستان نجمیه مشغول به کار شد . در کنار کار و تلاش برای امرار معاش به تحصیل ادامه داد و موفق به دریافت دیپلم کار و دانش شد. سال 1385 دوران خدمت او به پایان رسید و با عشق کمک به محرومین راهی مزینان شد و با پیگیری های مستمر موافقت تاسیس مرکز توانبخشی و توانمند سازی معلولین را با عنوان مجتمع خدمات بهزیستی مزینان دریافت کرد.

وی انگیزه تاسیس این مجتمع را این گونه بیان می کند: پس از بازگشت به وطن به سراغ افرادکهنسال رفتم که درانتظار کمک ویاری دیگران بودند ، در یکی از روزها با پیرزن نود ساله ای بر خورد کردم که هیچ کس را نداشت و گاهی همسایه ها به کمکش می رفتند، لذا تحقیق کردم و دیدم در اطراف مزینان 450 نفر از این افراد زندگی می کنند که همه بالای 70 سال عمر دارند. موضوع مرکز بهزیستی مزینان را با مسئولین شهرستان سبزوار مطرح کردم و پس از یک سال پیگیری توانستم موافقت آنها را به دست آورم که قرار شد پنجاه درصد ساخت مرکز توانبخشی را اداره بهزیستی کمک نماید و پنجاه درصد دیگر را از محل کمک اهالی جمع نماییم.

وی افزود : مساحت  این بنا 1550 مترو برآورد اولیه ساخت آن ، چهارصد میلیون تومان است که به یقین تأمین این هزینه از توان ما خارج است ولی امیدواریم با عنایت خداوند متعال ، مسئولین استان خراسان نگاه ویزه ای به این کار داشته باشند که البته تا کنون رئیس اداره بهزیستی سبزوار پشتیبان و مشوق ما بوده و مردم خوب مزینان هم تا حد ممکن کمک کرده اند که بخشهایی ازکمکهای این عزیزان به این شرح است: مخارج مجلس ترحیم بعضی از افراد متوفی مانند مادر ... و ... و همچنین درآمد روزه استیجاری توسط خواهران هیئت بیت الرقیه(س) ومزینانی های مقیم مرکز ، که البته تمام این مبالغ ناچیز بوده ولی موجب دلگرمی خادمان این مجتمع  است.

خانم مزینانی خدمات مرکز توانبخشی را تنها برای مزینان ندانست و گفت: این مرکز با پیش بینی یکصدوشصت ویک تخت و فضاهای خدماتی پرستاری، فیزیوتراپی ، کار درمانی، مشاوره تغذیه ، کتابخانه ، سالن ورزشی ودرمانگاه شبانه روزی در آینده به تمامی نیازمندان منطقه سبزوارو بخشهایی از استان سمنان خدمات رسانی می نماید  و درحال حاضر تمامی کادر و پرسنل آن بومی هستند.

وی مدت تقریبی  ساخت این مرکز را یکسال ذکر کرد که در حال حاضر شاناژ بندی آن به پایان رسیده و مراحل ساخت و دیوار چینی این بنا با جدیت و کار مستمر در دست اقدام است.

این بانوی جهادگر و فداکارعلاوه بر این اقدام خداپسندانه، کارهای عام المنفعه دیگری از جمله : تاسیس مرکز فنی حرفه ای و آموزش خیاطی ویژه خواهران با اهدا مدرک رسمی فنی حرفه ای سبزوار،تاسیس مرکز پیش دبستانی و مهد کودک، برگزاری دو جشن بزرگ در دو دهه فجر با برپایی نمایشگاه سفالگری کاردستی و نقاشی،برنامه ریزی برای  اوقات فراقت نوجوانان با راه اندازی کتابخانه و چندین کار و فعالیت مذهبی را در این منطقه محروم انجام داده است.

وی همچنین در حال ثبت موسسه ای با عنوان نرجس خاتون(س) برای جذب موقوفات و نذورات مردمی به منظور کمک به نیازمندان است.

خانم فاطمه مزینانی معروف به گلستانی انگیزه اصلی از ترک زندگی راحت شهری ومهاجرت به روستایی دورافتاده دردل کویر و کمک به هموطنانش را لبیک به ندای امام خامنه ای (مدظله العالی)در راستای محرومبت زدایی و کمک به مستضعفان عنوان کرد و گفت: من می توانستم پس از بازنشستگی در تهران زندگی راحتی داشته باشم ولی وقتی دیدم که امام عزیزم مدام از امداد به قشر ضعیف صحبت می کند به ندای ایشان لبیک گفتم و بدون هیچ چشم داشتی حتی با اختصاص قسمتی از حقوقم در این راه به کمک هموطنان نیازمند آمدم که امیدوارم مورد رضایت خداوند قرار گیرد.

کویرمزینان باقدمت تاریخی هزارساله اش؛ درهشتاد کیلومتری شهرستان سبزوارودرابتدای ورودی دروازه  استان  خراسان رضوی واقع ودرتقسیمات جدید کشوری دهستانی ازتوابع شهرستان داورزن اعلام شده است که با پیگیری های دهیار و مسئولین شورای اسلامی باارسال نامه به رئیس جمهور این دهستان باتوافق دکتراحمدی نژاد برای اعلام نهایی شهریت آن در دستور کارهیئت دولت قرارگرفته است.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.