اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 31 تير 1391 / کد مطلب: 3078 / نظرات: 0

ادعای غرب برای تشدید تحریم‌ها ضد ملت ایران، جنگ روانیست؛


ایران سالهاست در معرض تحریم‌های متعدد قرار داشته


ایران سالهاست در معرض تحریم‌های متعدد قرار داشته عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس،تشدید تحریم‌ها ضد ملت ایران را نوعی جنگ روانی برای فشار بر مردم خواند و گفت: آمریکا و متحدانش برخلاف ادعای خود در دفاع از حقوق بشر، با اعمال تحریم‌ها اقدامی خلاف مقررات جهانی انجام داده که از نظر جامعه بین‌الملل محکوم است.
به گزارش سبزوا رپیام  به نقل از خانه ملت،محمدرضا محسنی‌ثانی با بیان اینکه طی روزهای اخیر شاهد جنگ روانی غرب و آمریکا ضد ملت ایران، سوریه و حزب‌الله هستیم، افزود: در شرایطی که این روزها فشارهای غرب ضد سوریه و لبنان رو به افزایش است،‌ ایران به اظهارات مقام‌های غربی و آمریکایی درباره تشدید تحریم‌ها و فشار قرار گرفته که به طور قطع نمی‌تواند مورد نگرانی جدی ما را فراهم کند.
نماینده مردم سبزوار، جوین،‌ جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه آمریکا و اتحادیه اروپا سال‌هاست که تحریم‌های زیادی را ضد ملت ایران اعمال کرده‌اند، ادامه داد: ایران سال‌هاست که در معرض تحریم‌های متعدد قرار داشته به طوری‌که در برابر آن واکسینه شده‌ بنابراین طرح موضوع تشدید تحریم‌ها موضوعی نیست که موجبات نگرانی ما فراهم کند زیرا آمریکا و متحدانش آنچه را که تاکنون در توان داشتند اعمال کرده‌اند و نتیجه دلخواه را حاصل نکرده‌اند.
وی همکاری و همراهی ملت با مسئولان را مهم‌ترین عامل بی‌اثر کردن تحریم‌ها خواند و تاکید کرد: اگرچه نمی‌توان تاثیر تحریم‌ها را بر زندگی مردم نادیده گرفت اما از آنجا که ملت ایران از تلاش دشمن برای ضربه به انقلاب به خوبی آگاهند با حرکت در مسیر اتخاذ شده از سوی مسئولان،‌ روز به زور بر مقاومت و انگیزه‌شان برای مقابله یا تحریم‌ها در راستای خنثی کردن توطئه های دشمنان افزوده می‌شود.
محسنی تحریم ها علیه ایران را خلاف عرف و قوانین بین المللی توصیف کرد و تصریح کرد: مسلم آن است که اگرچه تحریم‌ها مردم را تا اندازه‌ای در فشار قرار داده اما از طرفی باعث شده ملت ایران در بسیاری از قسمت‌ها تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند.
عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، طرح اظهاراتی مبنی بر افزایش تحریم‌ها را نوعی جنگ روانی خواند و تصریح کرد: اگرچه امروز در پروتکل‌ها، مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل بر توجه به رعایت حقوق بشر تاکید شده اما شاهدیم که آمریکا و غرب با وجود داعیه دفاع از حقوق بشر دست به اقداماتی می‌زنند که به هیچ عنوان مورد پذیرش جامعه بین‌الملل نیست.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا قرار است هفته آینده در بروکسل به بحث و بررسی موضوع افزایش تحریم‌ها علیه ایران بپردازند.
یک مقام آمریکایی گفته است که ایالات متحده و برخی متحدانش آمادگی اقداماتی بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند. وی خواستار اجرای دقیق‌تر و عمیق‌تر تحریم‌ها شده است.




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.