اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 تير 1391 / کد مطلب: 3035 / نظرات: 0

مسئولان با تدابیر لازم گرانی های اخیر را مهار کنند/


امام جمعه داورزن 5 مولفه گرانی ها را تشریح کرد


امام جمعه داورزن 5 مولفه  گرانی ها را تشریح کرد امام جمعه شهرستان داورزن در جمع مردم به تشریح عوامل گرانی های اخیر در جامعه پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین محمود مداحی با اشاره به فشارهای اقتصادی حال حاضر در جامعه گفت:گرانی های اخیر 5 مولفه دارد که تحریم اقتصادی و مالی و صنعتی ایران را یکی از دلایل آن می توان نام برد.
وی ادامه داد: مقاومت بر روی حقوق ملت ایران و ملتهای مستضعف جهان باعث شده تا امروز دنیای استکبار به سرکردگی آمریکای جهان خوار تاب حضور یک قدرت اسلامی در جهان را نداشته باشد.
وی با اشاره به تحریمهای نفتی کشورهای اروپایی و آمریکا بر علیه ایران تصریح کرد: ما اگر می خواهیم انقلابمان را به عنوان یک بعثت جدید در زمان خودمان یعنی استمرار حرکت پیغمبر به دنیا ثابت کنیم تبعا در مقابل ما دشمنان زیاد هستند که البته اگر قرار باشد این تحریم ها ادامه بایستی تنگه هرمز بسته شود تا هیچ یک از کشورهای مرتجع هم نتوانند نفت خود را صادر کنند.
وی یکی دیگر از علل گرانی را خرید های مازاد برنیاز از سوی مردم عنوان کرد و گفت: گاه عامل گرانی خود ما مردم هستیم: ما مردم زمانی که وسیله ای یا چیزی گران شده است آن را انبار می کنیم آنقدر که از نیاز خودمان بیشتر باشد ، همین باعث به وجود آمدن کمیابی است .
وی علت سوم گرانی را بازار و برخی کسبه دانست و تصریح کرد:: پیغمبر می فرماید: الکاسب حبیب الله . کاسب دوست و حبیب خداست،و باید بازاریان با عنایت به این حدیث شریف نسبت به دریافت سود عادلانه از اجناس خود اقدام نمایند.
امام جمعه داورزن نظارت را یکی از مهمترین عوامل گرانی عنوان کرد و ادامه داد: دولتمردان ما باید نظارت کامل بر قیمت ها داشته باشند و قیمتها در نقاط مختلف بایستی یکسان بوده و قطعا اگر نظارت نباشد گرانی لجام گسیخته می شود.
وی در ادامه برخی تصمیم گیران در حوزه اقتصاد را نیز از عوامل گرانی و تورم دانست و گفت : کسانی که در حوزه اقتصادی تصمیم گیری می کنند باید تصمیمات آنان متخصصانه و به دور از هر گونه هیاهو و جنجال تبلیغاتی صورت گیرد .
وی از مسئولان خواست تا با تدابیر لازم گرانی های اخیر را مهار کرده تا مردم کمتر دچار زحمت شوند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.