اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 25 مرداد 1390 / کد مطلب: 302 / نظرات: 0

در خجسته زادروز امام حسن مجتبي (ع)


نمايشگاه قرآن و عترت سبزوار گشايش يافت


نمايشگاه قرآن و عترت سبزوار گشايش يافت
 همزمان با خجسته زادروز امام حسن مجتبي (ع) و ماه بهار قرآن ، نمايشگاه قرآن و عترت سبزوار در نگارخانه فرهنگسراي آفتاب اين شهر گشايش يافت. 
به گزارش خبرنگار ايرنا غرفه هاي اين نمايشگاه شامل آثاري در زمينه هاي پژوهشي ، معرفي و ارائه كتب و نرم افزارهاي قرآني ، نمايش آثار خطي ، صنايع دستي ، خوشنويسي و نقاشي با موضوعات قرآني است.
آموزش و تبليغ معارف ديني و قرآني ، پاسخگويي به سووالات مربوط به شبهات ديني ، بيداري اسلامي و عفاف و حجاب ، ارائه آثار خوشنويسي و كتابت قرآن كريم توسط اساتيد خوشنويسي و برگزاري مسابقات متنوع هم در قالب غرفه هايي در اين نمايشگاه انجام مي شود.
بخش قصه گويي قرآني به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان سبزوار در اين نمايشگاه ترتيب يافته كه هر شب از ساعت 21 تا 22 قصه هاي قرآني از جمله هابيل و قابيل ،داستان زندگي ادريس نبي ، الياس نبي ، حضرت صالح و غيره را در محل اين نمايشگاه براي كودكان بازگو مي كند.
برگزاري شب شعر قرآني ،نمايشگاه هنري قرآني و چاپ نشريه از ديگر برنامه هاي اين نمايشگاه است كه در محل خانه فرهنگ دانشجوي سبزوار اجرا مي شود .
دبير شوراي سياستگذاري جشنواره و نمايشگاه قرآن و عترت سبزوار در آيين افتتاح اين نمايشگاه گفت: برگزاري نمايشگاه علوم قرآني فينال و ماحصل برنامه ها و فعاليت هاي قرآني همه نهادها ، ادارات و موسسات مختلف شهرستان در بهار قرآن است.
' مجيد عسكري' افزود: وحدت و يكپارچگي ، پرهيز از موازي كاري ، اجتناب از اجراي برنامه هاي متعدد و بعضا ضعيف و ارائه برنامه هاي فاخر و قوي مي تواند از نتايج انجام اينگونه كارهاي گروهي باشد.
وي با اشاره به عدم حضور برخي از ادارات سبزوار در اين نمايشگاه اعلام كرد: از اين پس در ماه مبارك رمضان هر سال جشنواره قرآن و عترت و نمايشگاه علوم قرآني را در شهرستان برگزار خواهيم كرد و ادارات و نهادها بايد براي حضور در اين نمايشگاه آماده باشند.
وي در بخشي از سخنانش فعاليت هوشيارانه در زمينه فعاليت هاي فرهنگي را از دغدغه هاي امام جمعه و مسوولان اين شهرستان ذكر و بر لحاظ كردن آن تاكيد كرد.
نمايشگاه قرآن و عترت سبزوار عصر هر روز از ساعت 16 تا 30/22تا سوم شهريور ماه براي بازديد علاقمندن داير است.
اين نمايشگاه با اهتمام معاونت استانداري و فرمانداري سبزوار و شماري از ادارات ، موسسات و نهادها و انجمن هاي قرآني اين شهرستان برگزار شد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.