اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 23 تير 1391 / کد مطلب: 3009 / نظرات: 0

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره):


فقط 5/2درصد از ازدواجهای مددجویان كمیته امداد سبزوار منجر به طلاق می شود


مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار گفت: فقط حدود 5/2 درصد ازدواج های جوانان تحت پوشش این نهاد در شهرستان منجر به طلاق می شود.

" سید حسین كرابی در گفت و گو با ایرنا این مطلب را بر اساس تحلیل صورت گرفته در سال ۸۹ بیان كرد و افزود: آمار طلاق بین عائله تحت پوشش كمیته امداد خمینی (ره) سبزوار نسبت به جامعه پایین تر است.

وی علت این امر را پایین بودن سطح انتظارات دختران مددجوی این نهاد نسبت به هم سن و سالان آنها در خانواده های مرفه و قناعت و سازگار بودن آنها با مشكلات عنوان كرد.

وی افزود: برگزاری دوره های آموزش مهارت زندگی برای نوعروسان و دختران در آستانه ازداواج نیز در این مورد تاثیر گذار است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینكه در حال حاضر حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از دختران تحت پوشش این نهاد در سبزوار در آستانه ازدواج هستند، افزود: سالانه حدود ۵۰۰ نفر از این دختران ازدواج می كنند و نیاز به كمك هزینه جهیزیه دارند.

وی اظهار داشت : به طور متوسط از طریق كمیته امداد امام خمینی (ره) حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ كمك هزینه جهیزیه در سال در اختیار این نهاد قرار می گیرد و نوعروسان ما حدود هفت ماه در نوبت دریافت كمك هزینه جهیزیه قرار می گیرند.

وی از خیران برای كمك در این حوزه دعوت كرد و افزود: آماده دریافت كمك های خیرانی كه مایل به اهدای كمك هزینه جهیزیه نوعروسان نیازمند می باشند هستیم و جهیزیه اهدایی را بسته به نیت آنها در اختیار خانواده ایتام ، سادات و غیره قرار می دهیم.

مدیر كمیته امداد امام خمینی (ره) شاخه سبزوار با بیان اینكه سال قبل حدود ۵۰ مورد كمك هزینه جهیزیه از جانب خیران اهدا شده، افزود: خوشبختانه با پشتیبانی دولت در سال ۹۰ برای نخستین بار موفق شدیم پشت نوبتی های جهیزیه را كه برخی مربوط به سال ۸۷ بود به صفر برسانیم.

وی از اهدای ۵۵۰ مورد كمك هزینه جهیزیه به نوعروسان با سرانه ۱۰ میلیون ریال و حدود ۳۰۰ مورد هدیه ازدواج به پسران با سرانه دو میلیون ریال در سال قبل خبر داد.

وی پشت نوبتی های امسال جهیزیه با گذشت چهار ماه از سال جدید را ۱۲۰ نفر و پشت نوبتی های هدیه ازدواج را حدود ۲۰۰ مورد ذكر و افزود: حدود ۶۰ نفر از نوعروسان بزوی كمك هزینه جهیزیه خود را دریافت می كنند.

وی در مورد افزایش كمك هزینه جهیزیه نوعروسان نیز گفت: هنوز صحبتی از افزایش این كمك هزینه نشده و این موارد بر اساس دستور العمل سال قبل پرداخت می شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.