اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 21 تير 1391 / کد مطلب: 2995 / نظرات: 0

دبیر فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای كشور /


مرشدان واجد شرایط كشور بیمه می شوند


مرشدان واجد شرایط كشور بیمه می شوند  دبیر فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای كشور گفت: این فدراسیون با همكاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای بیمه مرشدان واجد شرایط در كشور آمادگی دارد. 
   
 
به گزارش سبزوار پيام 'فرهاد طلوع كیان'  در حاشیه چهارمین دوره جشنواره مرشدان برتر ایران زمین در سبزوار طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام مرشدانی كه طبق قانون بیمه تامین اجتماعی شرایط لازم را داشته باشند می توانند از این مزایا بهره مند شوند.

وی گفت: از یك هزار و200 مرشد كه در كشور شناسایی و رتبه بندی شدند حدود 450 نفر كه زیر پوشش هیچ بیمه ای نبودند بیمه شده اند.

او با بیان اینكه پوشش بیمه تامین اجتماعی یكی از بزرگترین مشكلات مرشدان كشور در دهه های مختلف بود افزود: این مشكل پارسال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حل شده و بیمه تكمیلی مرشدان هم انجام شده است.

وی همچنین از دو برابر شدن تعداد زورخانه های كشور در شش سال اخیر خبر داد و گفت: هم اكنون 726 زورخانه فعال در كشور وجود دارد در حالی كه در سال 1385 این تعداد 302 زورخانه بود.

دبیر چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین همچنین رجعت و برگشت به موسیقی اصیل پهلوانی و زورخانه ای را از مهمترین هدف برگزاری جشنواره سالانه مرشدان برتر ایران زمین دانست و افزود: این جشنواره بهترین و اصیل ترین ادبیات و موسیقی زورخانه ای را معرفی كرده و برای دیگر مرشدان كشور، از طریق معرفی مرشدان برتر ایران زمین، الگو سازی می كند.

وی اظهارداشت: اینگونه اقدامات مانع از مواجه شدن موسیقی زورخانه ای با آفات حوزه شعر و موسیقی است.

وی با بیان اینكه این جشنواره بر اساس آخرین روش های علمی برگزار می شود افزود: جشنواه مرشدان برتر ایران زمین در بخش آواز، نوازندگی و ادبیات چیزی از جشنواره موسیقی فجر در سطح ملی كم ندارد.

وی اظهارداشت: براساس آیین نامه فرهنگ پهلوانی باید جزو پنج رشته نخست كشور باشیم كه هنوز با رسیدن به این هدف فاصله بسیار داشته و نیازمند حمایت همه سازمان ها و نهادها هستیم.

او افزود: 18 نهاد و سازمان از قبیل آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، وزارت علوم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین نامه ای كه به تصویب شورای فرهنگ عمومی كشور رسیده دارای شرح وظایفی برای كمك به رشد و توسعه ورزش زورخانه ای و پهلوانی هستند.

وی برگزاری دوره های آموزشی مدرسی و داوری مرشدی با آخرین روش های علمی زیر نظر انجمن مرشدان كشور، تاسیس انجمن ورزش پهلوانی و زورخانه ای در آموزش و پرورش و برگزاری مسابقات زورخانه ای، كشتی پهلوانی و مرشدی در سه رده سنی زیر 17 سال به منظور پرورش استعدادها در این رشته را از اقدامات این فدراسیون برشمرد./3

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.