اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 19 تير 1391 / کد مطلب: 2982 / نظرات: 0


سیاست كمیته امدادامام در دهه چهارم انقلاب توانمند سازی خانواده هاست


 مدیركمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان سبزوار گفت: سیاست این نهاد در دهه چهارم انقلاب كه از سوی مقام معظم رهبری به نام پیشرفت و عدالت نامگذاری شده، توانمند سازی و خودكفا كردن خانواده هاست. 

به گزارش ایرنا ' سید حسین كرابی'  در آیین اختتامیه اردوی آموزشی دختران در آستانه ازدواج و همسران جوان زیر پوشش این نهاد، افزود: در دهه های قبل به تناسب اقتضای زمان و مشكلات خانواده ها ، سیاست این نهاد سیاست حمایت از افراد تحت پوشش بود.

وی اضافه كرد: در راستای سیاست جدید كمیته امداد امام(ره)، در سال 90 بیش از دو هزار و 500 طرح اشتغال زایی در این شهرستان انجام شد و این در حالی است كه در 30 سال گذشته فعالیت این نهاد در مجموع یك هزار و 600 طرح اشتغال زایی انجام شده بود.

وی همچنین با اشاره به تكلیف مجلس بر سازمان های حمایتی برای كاهش سالانه 10 درصد از عائله تحت پوشش، افزود: برای اجرای این تكلیف باید تمام فرزندان و خانواده های جوان تحت پوشش توانمند شوند كه این افراد پس از خودكفایی فقط مستمری دریافت نكرده و از سایر حمایت ها بهره مند هستند.

این مسوول، پرداخت هزینه های آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به خانواده های زیر پوشش در رشته مهارتی مورد علاقه و پرداخت وام اشتغال ویژه فرزندان مجرد و خانواده ها را از الزامات كمك كننده به این موضوع عنوان كرد.

وی با بیان اینكه شاید امكان استفاده فرزندان متاهل از وام اشتغال هم از نیمه های امسال فراهم شود، افزود: بیمه تامین اجتماعی تمام افراد زیر 50 سال زیر پوشش یا افراد استفاده كننده وام اشتغال این نهاد با مزیت های صدور دفترچه و دریافت حقوق با رسیدن به سن مشخص از دیگر الزامات كمك كننده به اجرای مصوبه مجلس است.

وی در بخشی از سخنانش شركت در اردوی آموزشی همسران جوان را لازمه اهدای كمك هزینه جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش عنوان كرد و افزود: هدف از برگزاری این دوره آموزش مهارت های زندگی و مسائل زناشویی به جوانان تحت پوشش به منظور پایداری و ثبات خانواده هاست.

كرابی خاطر نشان كرد: بیش از 90 درصد شركت كنندگان این دوره آموزشی دارای مدارك تحصیلی دیپلم به بالا هستند.

یك استاد حوزه هم خطاب به دختران و نوعروسان حاضر در این مراسم گفت: زنان در عین فعالیت اجتماعی، اگر شخصیت اصلی خود را در خلوت خانه و راز و نیاز و ارتباط معنوی با خداوند بیابند جامعه نیز به آرامش می رسد.

حجت الاسلام و المسلمین ' مروجی' افزود: اگر زن راز و نیاز با خداوند داشته باشد نیاز نیست پلیس شود تا خشونت را از جامعه بردارد چون خشونت خودبخود از جامعه برداشته می شود.

وی زن را مظهر اسم 'یا لطیف' دانست و در ادامه گفت: هر جا دیدید در خانواده و جامعه آرامش نیست و اخلاق عمومی در جامعه بد شده بدانید زن رسالت اصلی خود را از دست داده و از عبادت خداوند كنار رفته است.

وی همچنین با ابراز تاسف گفت: در جامعه ما شخصیت یافتن زن را منوط به حضور او در جامعه می دانند و متاسفانه در برخی رسانه ها تبلیغ می شود كه زن اگر در خانه نشست عقب مانده است.

وی خاطر نشان كرد: بحثی در فعالیت زن در اجتماع نیست اما شخصیت اصلی زن در خلوت او و خداست.

مسوول آموزش خانواده مدیریت كمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار هم اظهار داشت: دوره آموزشی برای همسران جوان به مدت دو روز و برای دختران در آستانه ازدواج به مدت سه روز با حضور در مجموع 120 نفر برگزار شد.

'فاطمه ده نبی' مباحث دینی ، بهداشت روان ، بهداشت فردی و آموزش های فرهنگی و اجتماعی همچون تهاجم فرهنگی ، اعتیاد وانواع مخدرها را از آموزش های ارائه شده به شركت كنندگان در این اردوی آموزشی عنوان كرد.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.