اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 19 تير 1391 / کد مطلب: 2976 / نظرات: 1

اعتبارات نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد دارد/


تكمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت است


تكمیل پروژه های نیمه تمام در اولویت است  معاون استاندار وفرماندار ویژه سبزوار گفت: تكمیل و بهره برداری پروژه های نیمه تمام شهرستان در اولویت است و سعی كردیم در اعتبارات تملك دارایی سال 91 از تعریف پروژه های جدید خودداری كنیم. 
   
 به گزارش ایرنا ، 'قاسم شعبانی عطار'  در كمیته برنامه ریزی سبزوار، اعتبارات تملك دارایی ابلاغ شده برای سال 91 به این شهرستان را 230 میلیارد و 882 میلیون ریال ذكركرد.

وی افزود: این اعتبارات نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد دارد و حدود 3/5 اعتبارات تملك دارایی استان است.

وی با بیان اینكه این اعتبارات در قالب 18 فصل ، 55 برنامه و بیش از 253 پروژه است، افزود: این نخستین رقم اعتبارات عمرانی شهرستان برای توزیع در سال جاری است و اعتبارات دیگری نیز از سایر منابع طی سال به شهرستان اختصاص می یابد.

وی اعتبارات تملك دارایی را حدود 17 تا 18 درصد كل اعتبارات كشور ذكركرد و خواستار تلاش برای جذب سهم سبزوار از اعتبارات ملی شد.

نماینده عالی دولت در سبزوار همچنین گفت: با وجود تغییر قانونی توسط مجلس در قانون برنامه پنج ساله هنوز ابهامات زیادی در توزیع اعتبارات تملك دارایی سرمایه ای وجود دارد و فرمانداران استان اختیارات چندانی در مورد توزیع اعتبارات ندارند.

وی افزود: در عین حال به صورت كلی، ما به عنوان مدیر شهرستان با توزیع اعتبار در قالب فصل و برنامه موافقیم و اختلاف نظر ما و دستگاه های اجرایی با استان بسیار ناچیز است.

فرماندار سبزوار از افزایش بیش از 91 درصدی اعتبارات راه و ترابری سبزوار از محل تملك دارایی خبر داد و گفت: اعتبار بخش حمل و نقل شهرستان در سال گذشته بالغ بر 46 میلیارد ریال بود كه امسال به بیش از 77 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی همچنین در پاسخ به گلایه مطرح شده در مورد عقب بودن سبزوار در حوزه راه روستایی از میانگین استانی گفت: با توجه به پراكندگی روستاهای سبزوار و جمعیت پایین آنها ، وضعیت طول راه های احداث شده نسبت به جمعیت خوب است.

فرماندار سبزوار جمعیت روستایی این شهرستان را حدود 70 هزار نفر ذكر كرد.

وی همچنین اعتبار حوزه راه سبزوار از محل اعتبارات ملی را در سال گذشته 290 میلیارد ریال ذكر كرد و گفت: این رقم شش برابر اعتبارات این حوزه از محل تملك دارایی استان است.

وی تنها پروژه فرا شهرستانی امسال سبزوار را احداث سیلوی 20 هزارتنی ذكر كرد و افزود: اعتبار این پروژه امسال 13 میلیارد ریال است.

وی در ادامه با بیان اینكه حدود 77 درصد اعتبارات عمرانی تملك دارایی سبزوار در سال گذشته اختصاص یافت، افزود: 98 درصد اعتبارات اختصاص یافته جذب شده و دو درصد باقیمانده تا پایان تیر جذب می شود.

وی با بیان اینكه بر اساس آخرین ارزیابی ،پیشرفت فیزیكی پروژه های عمرانی سال گذشته شهرستان 76 درصد است، ادامه داد: امور برق ، جهاد كشاورزی ، شركت غله و بازرگانی و بنیاد مسكن بهترین عملكرد اجرایی ، كیفیت و پیشرفت فیزیكی را در اجرای پروژه های عمرانی داشتند.

' محمد رضا محسنی ثانی 'نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس هم از تاخیر در رسیدن حوزه راه سبزوار به میانگین استانی گلایه كرد و گفت: از حدود سه سال قبل گفته شده نزدیك به این میانگین هستیم و این عقب ماندگی باید سریعتر جبران شود.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.