اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 18 تير 1391 / کد مطلب: 2967 / نظرات: 0

محسني درشوراي اداري از عدم جذب اعتبارات انتقاد كرد/


سبحاني/ بایستی براي ارتقای منطقه پی گیری شود


سبحاني بایستی براي ارتقای منطقه پی گیری شود معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: دستگاه های اجرایی این شهرستان هیچ مشکلی در جذب اعتبارات تملک دارایی سال 90 ندارند.
به گزارش سبزوار پيام " قاسم شعبانی عطار"  در نشست شورای اداری این شهرستان با بیان اینکه ، 98 درصد اعتبارات اختصاص یافته به سبزوار جذب شده افزود: دو درصد باقیمانده هم تا 10 روز آینده و پایان تیر جذب می شود.
وی با بیان اینکه وضعیت شهرستان مشابه استان است افزود: 96/99 درصد اعتبارات تملک دارایی استان در سال 90 جذب شده است.
وی اعتبارات تملک دارایی را شامل 15 تا 20 درصد کل اعتبارات عمرانی کشور ذکر کرد و افزود: حدود 80 درصد از اعتبارات کشور ، ملی و در اختیار وزارتخانه ها و دستگاه های ملی است.
وی در مورد تخصیص عمده اعتبارات پروژه های عمرانی در پایان سال با توجه به وصول درآمدهای دولت در این زمان هم توضیحاتی داد .
* وعده گاز رسانی به کارخانه سیمان سبزوار تا نیمه تیرماه
نماینده عالی دولت در سبزوار به آغاز جهش و نهضت گازرسانی در شهرستان از سال 90 و زمان افتتاح خط گاز 48 اینچ پارچین اشاره کرد و افزود: هم اکنون این شهرستان در حوزه گازرسانی در استان زبانزد است.
وی با بیان اینکه وعده گاز رسانی به کارخانه سیمان سبزوار تا نیمه تیرماه داده شده توضیح داد : سبزوار پیش از سال 90 با توجه به قرار گرفتن در انتهای خط توزیع گاز از پالایشگاه خانگیران امکان توسعه در گاز رسانی به صنایع و شهرها و روستاها را نداشت .
رییس کارگروه توسعه بخش کشاورزی سبزوار همچنین با ارائه گزارشی از جلسات این کارگروه گفت: سبزوار در این حوزه در حال حاضر جایگاه سوم و یا چهارم استان را دارد که به زودی به جایگاه بسیار خوبی ارتقا می یابد.
وی با بیان اینکه سهم 230 میلیارد ریالی سبزوار برای توسعه بخش کشاورزی تا دو برابر این رقم قابل افزایش است افزود: تاکنون 124 طرح با بیش از 16 میلیارد ریال اعتبار در کارگروه مصوب شده و 489 طرح دیگر با اعتبار حدود 250 میلیارد ریال آماده تصویب و ارسال به بانک کشاورزی است.
وی قول مساعد برای رفع محدودیت های موجود در تخصیص منابع آب از سوی آب منطقه ای ، پیش بینی 40 هزار هکتار اراضی بدون معارض از سوی منابع طبیعی ، فعال بودن سامانه ثبت نام از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی از طریق اداره کار و در دستور کار بودن واگذاری اراضی به شرکت های افسر ، شاهد ، بیهق و اتکای داورزن را هم خاطر نشان کرد.
*بخشی از مصوبات سفر هیئت دولت برای سبزوار
معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار بخشی از مصوبات سفر چهارم ریاست جمهوری به استان خراسان رضوی ، برای این شهرستان را اعلام کرد.
وی با بیان اینکه برخی از مصوبات سفر به ما ابلاغ رسمی شده اظهار داشت: اتصال آنتن راه آهن سبزوار به شبکه سراسری تا پایان سال 93 ، احداث کنار گذر سبزوار و شروع عملیات باند دوم سبزوار – قوچان تا پایان سال 93 از جمله این مصوبات است.
وی صدور مجوز ایجاد دانشکده دندانپزشکی سبزوار توسط بخش غیر دولتی ، تکمیل مجموعه ورزشی 15 هزار نفری سبزوار تا خرداد 92 و احداث سالن هفت هزار نفری هندبال در این شهرستان را از دیگر مصوبات سفر برشمرد.
وی اختصاص 35 میلیارد ریال برای بهسازی ، بازسازی و نوسازی بافت فرسوده سه شهرستان از جمله سبزوار و اختصاص 12 میلیارد ریال برای ساماندهی و توانمند سازی سکونت گاه های غیر رسمی پنج شهرستان از جمله سبزوار را از جمله دیگر مصوبات این سفر برشمرد.
این مسوول افزود: همچنین شبانه روزی کردن فعالیت پروازی فرودگاه سبزوار به عنوان پشتیبان فرودگاه مشهد ظرف یکماه توسط شرکت فرودگاه های کشور با همکاری انجمن هواپیمایی کشور از مصوبات این سفر برای سبزوار است.
فرماندار سبزوار اختصاص 10 میلیارد ریال برای تجهیز فضای فنی و آزمایشگاهی در بحث حفاظت محیط زیست ذر چند شهرستان از جمله سبزوار ، اختصاص 16 میلیارد ریال برای خرید هشت دستگاه سنجش هوا برای چهار شهرستان از جمله سبزوار و اختصاص دو میلیارد ریال برای انجام مطالعات کاهش آلودگی هوا در چهار شهرستان از جمله سبزوار را هم از مصوبات سفر چهارم ریاست جمهوری به استان عنوان کرد.
وی با بیان اینکه از مصوبات کلی این سفر هم دستگاه های اجرایی باید در حد سهم شهرستان پی گیری داشته باشند این مصوبات را شامل گاز رسانی به روستاهای بالای 100 خانوار تا پایان سال 92 ، 100 میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری طی سال های 91 و 92 ، 50 میلیارد ریال در قالب کمک های فنی و اعتباری برای اجرای طرح های عشایری استانی و افزایش سهمیه کمک و یارانه های مربوط به کشاورزان در شهرستان های کمتر توسعه یافته ذکر کرد.
فرماندار سبزوار ارتقای بخش های داورزن و ششتمد به شهرستان در سفر ریاست جمهوری به سبزوار را هم اتفاق مبارکی برای استان ، شهرستان و مردم این دو بخش و زمینه ساز توسعه و رشد فرهنگی سیاسی ،اجتماعی ، اقتصادی و عمرانی در ابعاد مختلف دانست.
*گلایه از پرداخت نشدن هزینه درمان جانبازان شاغل توسط برخی ادارات
فرماندار سبزوار در این نشست خواستار اطلاع رسانی مناسب و گسترده درمورد اجرای طرح پزشک خانواده ،بسیج همه امکانات برای برگزاری هر چه باشکوهتر آیین نکوداشت استاد حمید سبزواری شاعر انقلاب و نیز ارتقای هر چه بیشتر سطح کمی و کیفی کلاس های ستاد اوقات فراغت شد.
وی از دائمی کردن ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی و تابستانی سبزوار با توجه به ورود بیشترین زائر و مسافر از این شهرستان به مشهد مقدس خبر داد.
وی ضمن تقدیر از شورای اسلامی و شهرداری سبزوار در مورد رسیدگی به وضعیت مبلمان شهری و ورودی این شهر و به ویژه تملک و تخریب مغازه های واقع در ورودی سبزوار از سمت تهران ، همکاری بیشتر این نهادها و دستگاه های اجرایی برای عمران بیشتر سبزوار را مورد تاکید قرار داد.
فرماندار سبزوار در تذکری به دستگاه های اجرایی این شهرستان گفت: 100 درصد هزینه های درمان جانبازان شاغل در ادارات و دستگاه های دولتی باید توسط این دستگاه ها پرداخت شود که متاسفانه برخی آن را رعایت نمی کنند.
وی در بخشی از سخنانش با اشاره به دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران شهرستان در دوشنبه شب های هر هفته گفت: کمبودهایی از نظر دارو و پزشک متخصص وجود دارد اما تاکنون شکایتی از بنیاد شهید وامور ایثارگران نداشته ایم.
*نیاز اعتباری سبزوار در راه ،آب ، برق و عمران شهری
نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی هم در ابتدای این نشست از جذب نشدن بخش عظیمی از اعتبارات سال 90 توسط دستگاه های مختلف در سطح کشور انتقاد کرد.
" محمد رضا محسنی ثانی" گفت: این در حالی است که در این شهرستان در بخش هایی از جمله راه ، آب ، برق ، عمران شهری و ... مشکل داریم و تخصیص اعتبار هم به بهانه و دلیل نبود اعتبار انجام نشده است.
وی با بیان اینکه مبلغ زیادی از اعتبارات در استان و کشور در آستانه برگشت خوردن بود اظهار داشت: با درخواست دولت ، مجلس زمان جذب این اعتبارات را از آخر تیرماه به پایان شهریور فقط برای سال جاری افزایش داد.
وی این اقدام مجلس را به منظور کمک به دولت عنوان کرد و افزود: در عین حال این مصوبه خدشه بر قانون است که مشکلات و پیامدهای اساسی در مسائل مالیاتی و تفریغ بودجه خواهد داشت .
وی گفت: از مجموع 35 هزار میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی کشور ، 13 هزار میلیارد تومان آن تا 20 اسفند 90 و 15 هزار میلیارد تومان دیگر در 10 روز آخر این سال تخصیص یافته که امیدواریم بر مبنای صلاح و ثواب هزینه شده باشد.
این نماینده مجلس با اشاره به تاخیر در ارسال بودجه به مجلس گفت: تمدید زمان جذب و هزینه کرد اعتبارات امسال تا پایان شهریور نبایستی منجر به تاخیر افتادن تقدیم بودجه امسال به مجلس ، تصویب و توزیع اعتبارات سال بعد و یا بدعت گذاری در تمدید زمان جذب اعتبارات در سال های آینده شود.
وی اظهار داشت: 54 میلیارد ریال اعتبارات آب منطقه ای و 65 میلیارد ریال اعتبارات آبفا در استان جذب نشده که از سوی استاندار خراسان رضوی تذکرات لازم داده شده است.
وی از دستگاه های اجرایی هم به دلیل پرداخت نشدن مطالبات به موقع پیمانکاران و ایجاد مشکلاتی برای آنها گلایه و بر توجه جدی به جذب و هزینه کرد بموقع اعتبارات در سال جاری تاکید کرد.
* گلایه از بی مهری برخی مسئولان به مسجد پامنارسبزوار
نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی از بی مهری برخی مسئولان نسبت به مسجد پامنار بعنوان نماد عبادی شهر دارالمومنین به شدت ابراز گلایه کرد.
وی با ابراز تاسف افزود: این مسجد در حال از بین رفتن است و با شکاف بزرگی که برداشته وضعیت تاسف باری دارد .
وی از مسجد پامنار سبزوار به عنوان یک میراث عظیم فرهنگی و دینی و بنایی تاریخی نام برد و گفت: این نماد عبادی شهر سبزوار مورد بی مهری قرار گرفته و به هیچ قسمت آن رسیدگی نشده است.
وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از این مسجد به اتفاق دیگر مسوولان، از اداره اوقاف و امور خیریه گلایه کرد و ادامه داد: این وضعیت در حالی است که اعتبار مازاد را در استان نتوانستند جذب کنند.
وی در بخشی از سخنانش هشدار داد : طمع دشمنان توسعه و رسوخ ناهنجاری های فرهنگی و اخلاقی در متن جامعه ، خدشه وارد کردن بر عفاف و حجاب و نیز از بین بردن قبح ضد ارزش ها در جامعه است.
افزود: اگر قبح ضد ارزش ها از بین برود فساد در خانواده ، محافل و اجتماع عادی می شود که بایستی همپای تلاش های سازمان یافته برای تخریب مبانی اعتقادی مردم ، اقدام جدی برای ارتقای ارزش ها در جامعه انجام شود.
* پی گیری ارتقای منطقه به استان
دیگر نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به توسعه و توانمندی های بالقوه و بالفعل سبزوار و اضافه شدن دو شهرستان جدید به آن ، بایستی ارتقای منطقه به استان پی گیری شود.
مهندس "علی سبحانی فر" وحدت و همدلی همه مردم و مسوولان با یکدیگر را نیاز اولیه توسعه منطقه دانست و اعلام کرد : وحدت بین نمایندگان در این شهرستان هابیش از پیش با قوت و قدرت وجود دارد.
وی ضمن توصیه به مسوولان دستگاه های اجرایی سبزوار برای وحدت و پرهیز از پرداختن حواشی از آنها خواست هرگونه مشکل و کمبود درحوزه کاری خود را برای پی گیری و رفع آن به نمایندگان منعکس کنند.
*وجود روستاهای سه هزارنفری فاقد گاز در سبزوار
نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای سه هزار نفری در این شهرستان داریم که هنوز گاز ندارند و برخی کارخانه های ما به دلیل مشکل سوخت در حال تعطیلی است.
وی اظهار داشت: این در حالی است که به گفته وزیر نفت در چند روز قبل روستاهای 100 خانوار به بالا در کشور گاز رسانی شده و مشکلی دراین مورد وجود ندارد.
وی اضافه کرد: کارخانه سیمان سبزوار 180 میلیارد ریال برای سوخت هزینه می کند و این در حالی است که به گفته مسوولان این کارخانه به ازای هر روز گاز رسانی سریعتر به آن ، این هزینه به یک سوم می رسد .
وی با بیان اینکه مشکل سوخت این کارخانه با پی گیری های انجام شده در آستانه حل شدن است افزود: همچنین در دیدار با با معراجی مدیر کل گاز استان توصیه جدی برای گاز رسانی منطقه شده است.
*بیکاری سبزوار بالاتر از میانگین کشور
این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین با بیان اینکه بیکاری در سبزوار زیاد است افزود: آمار بیکاری در این شهرستان بیشتر از میانگین کشوری است .
وی حرکت به سمت توسعه ، در اولویت قرار دادن صنعت و استفاده از سرمایه و نقدینگی زیانزد این شهرستان را در رفع مشکل بیکاری موثر عنوان کرد.
مهندس سبحانی خطاب به دستگاه های اجرایی سبزوار خواستار در نظر گرفتن تسهیلات و رفع موانع سرمایه گذاران و نیز پرهیز از ایجاد مانع برای آنها شد و افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار وسرمایه ایرانی نامگذاری شده باید به این مساله عنایت بیشتری شود.
وی اقساطی کردن مالیات و در نظر گرفتن تخفیف های مالیاتی و مین زیر ساخت های لازم همچون گاز و برق را برای جذب سرمایه گذاران به این شهرستان خواستار شد .
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزایش زمان جذب اعتبارات دستگاه های اجرایی تا پایان شهریور ماه امسال را به منظور هزینه اعتبارات پیش بینی شده برای مناطق مختلف و کمک به اجرای پروژه های نیمه تمام و مردم منتفع از محل آنها عنوان کرد.
وی با اشاره به بی انضباطی مالی دراین حوزه اظهار داشت: تذکرات لازم برای ارائه به موقع بودجه به دولت نیز داده خواهدشد .
در پایان این نشست از شهرداری سبزوار با اهدای لوح تقدیر از جانب استاندار خراسان رضوی به دلیل رسیدگی به ورودی و کمربندی جنوب شهر و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار از سوی فرماندار و مشاور فرماندار در امور ایثارگران تقدیر شد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.