اخبار سبزوار پيام : ورزشی


اخبار » ورزشی / تاریخ خبر: 17 تير 1391 / کد مطلب: 2948 / نظرات: 0


چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران در سبزوار


دبیر فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای کشور از برگزاری مرحله نهایی چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین با عنوان ˝ آواها و نواهای پهلوانی˝ در سبزوار خبرداد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون، فرهاد طلوع کیان، دبیر جشنواره چهارم گفت: چهارمین جشنواره به میزبانی سبزوار با تلاش‌های هیات پهلوانی و زورخانه‌ای سبزوار، حمایت موسسه مالی و اعتباری ثامن الحجج(ع) و همکاری فرمانداری، شورای اسلامی شهر، شهرداری، اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مورخ 20 الی 22 تیرماه برگزار خواهد شد.
وی درباره میزبانی سبزوار گفت: میزبانی سبزوار برای بزرگترین رویداد مرشدان با پیدایش بزرگان مرشدی کشور از این خطه طی تاریخ ورزش پهلوانی تناسب دارد.
وی ادامه داد: امروزه نیز جوان و پیشکسوت سبزواری در عرصه مرشدی کشور، جولان می‌دهند و انواع افتخارات را برای شهر سربداران به ارمغان می‌آورند.
فرهاد طلوع کیان افزود: 28 مرشد در رده های سنی 21 تا 40 و 41 تا 60 سال در قالب بخش‌های انفرادی، 2 نفری و گروهی برای تصاحب سردم زرین، سردم سیمین و دیپلم افتخار به مرحله نهایی جشنواره راه یافته‌اند. دبیر چهارمین جشنواره مرشدان برتر ایران زمین، فرهنگ سازی میان جامعه مرشدان به عنوان قشری هنرمند و دارای صفات معنوی برای ترغیب به استفاده از اشعار نغز و ناب حماسی و پهلوانی و تشویق به بهره گیری از آواهای اصیل زورخانه‌ای را از جمله اهداف برگزاری جشنواره خواند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.