اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 13 تير 1391 / کد مطلب: 2923 / نظرات: 0

بیش از 400 پروژه كشاورزی برای دریافت تسهیلات معرفی شدند


استفاده از پساب به طور ویژه در دست اقدام است


استفاده از پساب به طور ویژه در دست اقدام است  معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: استفاده از پساب این شهر در بخش كشاورزی به عنوان یك پتانسیل از پروژه هایی است كه به طور ویژه در دست اقدام داریم.
  
 
به گزارش سبزوار پيام به نقل از ایرنا 'مهندس قاسم شعبانی عطار' در نشست با شماری از مدیران دستگاه های اجرایی سبزوار پساب این شهر را بیش از 350 لیتر در ثانیه ذكر كرد.

وی افزود: در حال حاضر 200 لیتر در ثانیه از این پساب با یك هزار هكتار زمین و حدود 10 میلیارد ریال كمك بلاعوض به شركت تعاونی افسر واگذار شده است.

وی با بیان اینكه مقدمات كار در این مورد فراهم است، ابراز امیدواری كرد طی سه ماه آینده تحولی در بخش كشاورزی و استفاده از پساب فاضلاب این شهر و نیز منابع آبی مربوط به سد سنگرد ایجاد شود.

مهندس شعبانی گفت: اقدامات خوبی نیز برای واگذاری زمین و آب به شركت تعاونی شاهد و شركت سهامی زراعی سنگرد انجام شده است .

وی از تجهیز حدود یك هزار هكتار از اراضی مجتمع دامپروری كشاورزی اتكا به آبیاری تحت فشار خبر داد و افزود: استفاده بهینه از منابع آب ، خاك و سرمایه تحولی را در بخش كشاورزی ایجاد خواهد كرد.

فرماندار سبزوار همچنین اعلام كرد : از زمان دستور ریاست جمهوری برای كمك به توسعه بخش كشاورزی تاكنون بیش از 400 پروژه كشاورزی با اعتبار حدود 230 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانك معرفی شدند.

وی با اشاره به تصویب این طرح ها در ستاد توسعه كشاورزی شهرستان ابراز امیدواری كرد: این طرح ها مورد تصویب بانك نیز قرار گیرند.

وی با بیان اینك امسال به نام تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده، افزود: امسال قرار است اتفاقات خوبی در بخش كشاورزی در سطح كشور و استان ایجاد شود كه ما نیز در حال فراهم كردن بستر هستیم .

وی همچنین اعلام كرد: تمام تلاش خود را به كار گرفتیم تا برای تولید و تامین مایحتاج عمومی مردم گام های جدی برداریم.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.