اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 12 تير 1391 / کد مطلب: 2918 / نظرات: 1

جوان با نشاط و پاکدامن می تواند یک تاریخ را بیمه کند /


مراقبت از حیات اجتماعی و معاشرت ها ضروری است


مراقبت از حیات اجتماعی و معاشرت ها ضروری است اولین جلسه كميته فرهنگي وهنری ستاد اوقات فراغت  با حضور اعضای کمیته در محل اتاق كنفرانس اداره فرهنگ وارشاد اسلامي سبزوار برگزار شد .

به گزارش سبزوار پیام به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار، مجید عسکری به عنوان مسئول  کمیته فرهنگی وهنری ستاد اوقات فراغت  شهرستان به اولین نشست ستاد اوقات فراغت در فرمانداری و واگذاری مسئولیت کمیته فرهنگی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد سپس با بیان جمله مقام معظم رهبری که جوان زنده و با نشاط و پر امید و پاکدامن می تواند یک تاریخ را بیمه کند پرسش هایی در این باره مطرح نمود از جمله ما از  جوانان نمان  چه انتظاری داریم؟ اورا با چه خصوصیاتی میخواهیم ؟ شاداب وبانشاط یا افسرده ودلمرده ؟ خلاق ونوآور یا دنباله رو و بدون ابتکار ؟ و...

عسکری پاسخ این آیاها ورسیدن به هدف اصلی را برنامه ریزی صحیح اوقات فراغت قشر نوجوان وجوان عنوان نمود و امکان استفاده بهینه جوانان از اوقات فراغت را شناخت علمی ودقیق اوقات فراغت دانست .

وی توجه به دو واقعیت مهم را تاکید نمود اول اینکه هفتاد در صد کشور در محدوده سنی نوجوانی وجوانی به سر می برند ودوم اینکه  جوانان کشور ما از بیشترین تعطیلات برخوردارند ، لذا پاسخگویی به نیازهای متنوع جوانان در زمینه اوقات فراغت از جنبه اخلاقی وتربیتی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

عسکری در ادامه،  رعایت تنوع روحی نوجوانان وجوانان در طرح و اجرای برنامه های اوقات فراغت، مشورت با خود جوانان ، علاقه وگرایش جوانان ، مراقبت از حیات اجتماعی ومعاشرت ها در ایام فراغت ، تشویق نسل جوان به داشتن برنامه های مفید ازجمله ورزشی ، علمی ، هنری و... را ازضروریات برنامه های ستاد اوقات فراغت عنوان نمود.  

در این جلسه رجبی دبیر ستاد اوقات فراغت شهرستان سبزوار نیز ضمن تشکر از برگزاری جلسه توسط کمیته فرهنگی به عنوان اولین کمیته  ستاد اوقات فراغت اظهار داشت از بین 39 اداره عضو ستاد اوقات فراغت شهرستان تاکنون 20 اداره آغاز کلاسهای ویژه این ایام را اعلام نموده اند.

وی توجه به بعد نشاط در کلاسهای اوقات فراغت را مهم دانست وبرگزاری اردوهابه جای دوره های آموزشی را از عوامل جذب بیشتر قشر نوجوان وجوان شهرستان عنوان کرد.

رجبی به بحث ارزیابی فعالیت ها وانتخاب پایگاه برتر نیز اشاره داشته  واعلام داشت طی نامه ای به ادارات زمان بازدید کمیته ارزیابی جهت هماهنگی اعلام می گردد .

وی علیرغم اینکه ممکن است برخی کلاسها تا شهریورماه به طول انجامد  زمان پیشنهادی اختتامیه را 15مردادماه اعلام نمود

درپایان نیز به علت غیبت برخی نهاد ها در جلسه  پیشنهاد درخواست اعلام علت غیبت از طرف مسئولین را ارائه کرد  .

در ادامه قلعه نوی نماینده فرمانداری شهرستان سبزوار هدف از تشکیل این ستاد را ساماندهی وغنی سازی اوقات فراغت دانست واز ادارات خواست تا با در نظرگرفتن امکانات موجود وهمکاری  در رسیدن به این هدف گام بردارند وی به دلیل کمبود امکانات از جمله وسایل نقلیه پیشنهاد بازدید از نقاط دیدنی شهر را دادند.

وی همچنین از حاضرین در جلسه خواست تا درخواست های  خود را به صورت کتبی به مسئول کمیته  ذیربط ارائه تا از طریق مسئول مربوطه پیگیری وپاسخ خود را دریافت نمایند .

در این جلسه اعضای کمیته فرهنگی وهنری ستاد اوقات فراغت به تشریح برنامه های خود  از جمله  برگزاری دوره آموزشی فرهنگی وهنری توسط کانون هنرمندان ، برگزاری دوره های آموزشی با محوریت اعتقادی ، هنری و قرآنی توسط کانون های فرهنگی وهنری مساجد ، راه اندازی پایگاههای اوقات فراغت ورزشی و فرهنگی توسط آموزش وپرورش ، معرفی 5 امامزاده در سطح شهر به عنوان پایگاه اوقات فراغت توسط اداره اوقاف وامور خیریه ، نصب وسایل بازی کودکان در پارکهای عمومی و بهسازی زمین های ورزشی در پارکها توسط سازمان پارکها وفضای سبز ،  برپایی همایش های ونمایشگاه ها توسط موسسه های فرهنگی وهنری ، و پوشش خبری مناسب از کلیه فعالیت ها  توسط دفتر نمایندگی صدا وسیما  پرداختند .


 


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.