اخبار سبزوار پيام : عمراني


اخبار » عمراني / تاریخ خبر: 12 تير 1391 / کد مطلب: 2917 / نظرات: 1

نايب رییس شورای اسلامی شهر :


مالكان واحدهای تجاري برای نماي سنتی امتیاز می گیرند


مالكان واحدهای تجاري برای نماي سنتی امتیاز می گیرند  نایب رییس شوای اسلامی شهر سبزوار از اعطای امتیاز به مالكان واحدهای تجاری خیابان بیهق واقع در مركز این شهر برای سنتی سازی نمای واحدها خبر داد.
  
 
به گزارش سبزوار پيام ،مهندس 'جلال تعصبی' در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای طرح جداره سازی خیابان بیهق این شهر با استفاده از مصالح و معماری سنتی انجام می شود.

عضو شورای اسلامی شهر سبزوار هدف از اجرای این طرح را به لحاظ ارزش و بافت تاریخی و واقع شدن تعداد زیادی از آثار تاریخی در مسیر این خیابان مركزی شهر ذكر كرد.

وی گفت: اعطای امتیاز به مالكان واحدهای واقع در این مسیرها با هدف جلب مشاركت آنها و انجام سریع تر طرح جداره سازی خیابان بیهق انجام می شود.

وی افزود: مالكان پس از اعلام آمادگی و ارائه تقاضا در این مورد به شهرداری سبزوار و نیز تصویب شورا از امتیازات قابل ملاحظه ای بهره مند تا افزایش هزینه ای را كه برای سنتی كردن نمای واحد خود متحمل می شوند، جبران كند.

مهندس تعصبی با بیان اینكه استفاده از نمای سنتی به مالكانی كه در حال نوسازی بنای خود هستند ابلاغ می شود، افزود: شهرداری و اداره میراث فرهنگی برای جداره سازی خیابان بیهق در سال جاری اقدام خواهند كرد.

خیابان بیهق سبزوار واقع در مركز این شهر ،محور غنی از آثار تاریخی است و چندین اثر شامل امامزاده یحیی (ع)، مساجد جامع و پامنار ،كاروانسرای فرامرزخان ،آرامگاه های اسرار و بقراط ،حمام قیصریه و غیره را در خود جا داده است.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.