اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری





اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 11 تير 1391 / کد مطلب: 2909 / نظرات: 0


فعال شدن 64 پایگاه اوقات فراغت در سبزوار


دبیر ستاد اوقات فراغت شهرستان سبزوار با بیان اینکه برخی موازی کاری را در برنامه های اوقات فراغت مطرح می کنند، گفت : معتقدم اگر هدف یکی باشد موازی کاری صورت نمی گیرد.
به گزارش ایسنا،، حسین رجبی امروز 11 تیر در اولین جلسه کمیته فرهنگی این ستاد که با موسسات فرهنگی این شهرستان در محل اداره ارشاد سبزوار برگزار شد، بر پررنگ کردن روحیه شادابی و نشاط در کلاسهای تابستان تاکید کرد .
وی اظهار داشت : دانش آموزان 9 ماه آموزش دیدند و لازم است که کلاسهای اوقات فراغت به سوی ایجاد روحیه نشاط و شادابی سوق داده شود .
وی کمیته فرهنگی و هنری همچنین کمیته تربیت بدنی را در این خصوص موثر دانست و برگزاری کلاسهای ورزشی ، تئاتر ، اردوهای تفریحی و ... را سبب ایجاد روحیه نشاط و همچنین جذب بیشتر به این کلاسها عنوان کرد .
وی در ادامه با اشاره به عضو 39 دستگاه اجرایی در ستاد اوقات فراغت شهرستان تصریح کرد : تاکنون 20 نهاد برنامه های خود را برای ایام تابستان به دبیرخانه این ستاد اعلام کرده اند .
وی ضمن اشاره به حداقل 15 تا 18 جلسه برای برگزاری کلاسهای ستاد اوقات فراغت ، بیان کرد : با توجه به شروع ماه مبارک رمضان اگر جلسات قرآنی هم بیشتر بوده و ادامه یابد به خاطر ماه مبارک رمضان به عنوان ماه قرآن مناسبتر است .
وی در خصوص بازدید از کلاسها به بازدید سرزده از کلاسها در سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد : امسال طبق اعلام قبلی که به صورت کتبی نیز می باشد بازدیدها انجام می شود .
در ادامه رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سبزوار به فعال شدن 119 پایگاه اوقات فراغت تحت پوشش این نهاد در ایام تابستان اشاره کرد .
مجید عسکری با بیان اینکه کانونهای فرهنگی و هنری با 82 کانون بیشترین پایگاه را داشته به فعالیت 9 انجمن فرهنگی ، هنری و سینمایی ، 7 موسسه فرهنگی و هنری و ... در این راستا پرداخت.
رییس کمیته فرهنگی ستاد اوقات فراغت سبزوار اولویت برنامه های کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را برنامه های اعتقادی و تربیتی و در 10 محور طرح برکت ، یار مهربان و ... عنوان کرد.
وی با اشاره به نزدیک شدن ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری جشنواره علوم قرآنی از کلاسهای اوقات فراغت تحت پوشش این کمیته و نهاد خواست تا آثار برتر خود را جهت راه یابی به این جشنواره معرفی کنند .
احمد مریدیان، نماینده آموزش و پرورش سبزوار نیز از فعال شدن 64 پایگاه این مدیریت خبر داد و گفت : تاکنون 28 هزار نفر جذب کلاس های اوقات فراغت این نهاد شدند .
وی آمادگی آموزش و پرورش سبزوار را جهت جذب بیشتر دانش آموزان به کلاسهای اوقات فراغت اعلام کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.