اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 11 تير 1391 / کد مطلب: 2908 / نظرات: 0

بكارگیری حدود 750 کارگر روز مزد و ... /


شهردار براي احداث کشتارگاه صنعتی اعلام آمادگي كرد


شهردار براي احداث کشتارگاه صنعتی اعلام آمادگي كرد  شهردار سبزوار در خصوص کشتارگاه صنعتی سبزوار و اعلام آمادگی این نهاد برای احداث آن، گفت: اگر احداث کشتارگاه صنعتی به شهرداری واگذار شود، حاضریم آن را راه اندازی کنیم.
، حسین مقصودی در نشستی با خبرنگاران سبزوار که در محل سالن جلسات شهرداری این شهرستان برگزار شد، افزود: ما هم کشتارگاه فعلی را قبول نداریم و شاید هم غیربهداشتی باشد.
وی با بیان اینکه مکاتباتی با فرمانداری، استانداری و سازمان بازرسی جهت واگذاری کشتارگاه صنعتی به شهرداری انجام دادیم، اذعان کرد: اگر احداث کشتارگاه صنعتی به شهرداری واگذار شود حاضریم راه اندازی کنیم.
مقصودی گله مندی خود را از وضعیت فعلی کشتارگاه صنعتی در این شهرستان و واگذاری احداث آن در گذشته به فرد غیرسبزواری ابراز کرد .
وی در خصوص بافت فرسوده کوی گلستان نیز با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی کمیسیون ماده 5 آن به پیگیری نمایندگان و شخص استاندار در این خصوص پرداخت .
وی در ادامه از تعریف 22 میلیارد تومان پروژه عمرانی در 4 ماهه اول سال جاری در این شهر خبر داد و اظهار داشت: این مبلغ سه برابر پروژه های سال گذشته می باشد که با تحقق بودجه 60 میلیارد تومانی شهرداری سبزوار این مبلغ به 35 میلیارد تومان افزایش می یابد.
شهردار سبزوار ادامه داد : این میزان علاوه بر مسیر بازگشایی کمربندی، المانها ، دروازه ولایت و ... است .
وی با اشاره به بودجه 30 میلیارد تومانی شهرداری در سال گذشته و تحقق بیش از 100 درصدی آن از رشد 100 درصدی بودجه شهرداری در سال جاری خبر داد و ابراز امیدواری کرد : بودجه 60 میلیارد تومانی امسال نیز با همکاری مدیریت شهری ، همکاری مردم و تلاش پرسنل شهرداری محقق شود.
وی به تعهد شهرداری برای ساخت و نصب 6 المان در نشستهای گذشته اشاره و اضافه کرد : این المانها با تاخیر به بهره برداری رسید که مشکلات این المانها هم در حال رفع شدن است .
مقصودی با بیان اینکه المان های دیگر نیز در سطح میادین شهر در حال اجراست، از بهره برداری المان دکتر شریعتی ظرف یک ماه تا 40 روز آینده ، المان شهدای هسته ای در بلوار دانشجو در مسیر توحید شهر و المان مشاهیر سبزوار در آینده نزدیک خبر داد .
وی همچنین به دغدغه مدیریت شهری ، استانی و حتی مدیریت عالی در سطح کشور برای ورودی سبزوار ـ تهران پرداخت و گفت : خوشبختانه در این راستا از محل عوارضات مردم و بدون کوچکترین کمک دولتی 60 مغازه در مسیر تهران ، سبزوار در دستور کار قرار گرفت .
وی اذعان کرد: از این تعداد 48 مغازه در مدت یک ماه اخیر تخریب و 12 مغازه باقی مانده هم به تملک شهرداری درآمده که تا هفته آینده تخریب و مشکل ورودی شهر از سوی تهران مرتفع می شود.
وی با اشاره به صرف 2.5 میلیارد تومان جهت تملک 60 مغازه مذکور به هزینه 2.5 میلیارد دیگر توسط شهرداری طی 9 ماهه اخیر در مسیر کمربندی پرداخت و بیان کرد: تاکنون حدود 5 میلیارد تومان در مسیر کمربندی از محل عوارضات مردم هزینه شده است .
شهردار سبزوار از اداره راه جهت عدم همکاری در جابجایی تیربرقها در این مسیر گلایه کرد و از مدیریت شهری خواست تا هماهنگی لازم را با اداره مذکور انجام دهد .
وی ادامه داد : درصورت همکاری این اداره با شهرداری20 درصد باقی مانده مسیر دوربرگردان ارمغان نیز به اتمام می رسد .
وی با اعلام اینکه هم اکنون کار عمرانی در 80 نقطه شهر در حال اجراست، از به كارگیری حدود 750 کارگر روزمزد علاوه بر نیروهای شرکتی ، قراردادی و ... شهرداری در این خصوص خبر داد .
وی ضمن اشاره به وعده خود در رابطه با ایجاد سه سازمان آرامستانها ، میادین و ساماندهی مشاغل شهری و مدیریت پسماند ابراز داشت : این سازمانها به عنوان سازمان مستقل در هفتم فروردین ماه سال جاری به ما ابلاغ و هم اکنون سه سازمان مستقل هستند .
وی راه اندازی کارخانه کمپوست ، ساماندهی مشاغل شهری و رفع سد معبر ، دفن بهداشتی زباله ، حل معضل آرمستان و ... را از فعالیتهای انجام شده توسط سازمانهای مذکور عنوان کرد .
مقصودی همچنین از آغاز نقاشی فضای سبز در میادین سطح شهر خبر داد و به دعوت به همکاری شهرداری از دانشجویان رشته های گرافیک و هنر برای این منظور در تابستان امسال اشاره کرد .
وی در خصوص المان رستم و سهراب نیز به برگزاری مسابقه بین المللی و صرف بیش از 50 میلیون تومان برای این مسابقه اشاره کرد و احداث موزه رستم و سهراب در مسیر گرمابه شهرزاد این شهر را از برنامه های کاری شهرداری نام برد .
وی در رابطه با ورزش ضمن اشاره به برخی فعالیت ها همچون تکمیل سالن ورزشی این نهاد در مسیر توحید شهر ، واگذاری مجموعه ورزشی خوشبین به ورزش بانوان ، حمایت یکسری تیم ها از سوی سازمانهای وابسته و ... گفت : وظیفه ما حمایت از ورزش همگانی است که این امر در دستور کار آینده ما قرار دارد.
وی در رابطه با نصب سرعتگیرها در خیابان های اصلی تصریح کرد: مجوز نصب سرعتگیرها توسط شورای ترافیک و راهنمایی و رانندگی بوده و شهرداری فقط مجری است .
شهردار سبزوار در ادامه از خرید 2200 متر زمین برای پارکینگ در خیابان بیهق و مدرس خبر داد و گفت : پارکینگ سطحی این قسمت به بهره برداری رسیده است .
وی به بهره برداری رسیدن دو پارکینگ پارک امید در مسیر توحید شهر پرداخت و از افتتاح فاز اول این پارک در نیمه شعبان خبر داد .
مقصودی به قانونی برگزار شدن مناقصه ها و واگذاری پروژه ها به پیمانکاران ، هدفمند بودن دیدارهای مردمی ، ادامه داشتن جشنها توسط این نهاد اشاره کرد و به برگزاری 4 جشن در 4 نقطه شهر در شب ولادت امام زمان (عج) پرداخت .
وی همچنین در خصوص المان میدان پست و تلگراف سبزوار ضمن تاکید بر ملی ـ مذهبی بودن طرح این المان گفت : این المان از زیباترین المان ها در آینده می شود .
وی با بیان اینکه فواره این المان از پرهزینه ترین المانها در سطح استان است، اذعان کرد : هزینه این فواره از مرز 50 میلیون تومان می گذرد .
شهردار سبزوار علت تاخیر برای احداث باغ 12 هکتاری فدک را برودت هوا و به کارگیری مصالح سنتی و تعطیلی کارخانه مصالح مربوطه عنوان کرد .
وی به بازگشایی 13 خیابان در 10 ماهه اخیر و طرح جامع تفصیلی شهرستان نیز اشاره کرد .
در ادامه مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری سبزوار از انعقاد قرارداد برای خرید 14 دستگاه با هزینه یک میلیارد تومان برای شهربازی این شهر خبر داد و گفت : قرارداد با شرکت مربوطه بسته شده و مقرر شده که هزینه به صورت مشارکتی و نصف نصف توسط شرکت مربوطه و این سازمان پرداخت شود .
حسین دولت آبادی با بیان اینکه قرارداد اولیه برای محوطه و حصار شهربازی 200 میلیون تومان بود ، بیان کرد : طراحی لازم توسط شرکت مزبور انجام و جانمایی ها مشخص شده اما باید محوطه سازی و محدوده شهربازی انجام شود .
وی در گلایه برای عدم توجه به پایین شهر اظهار داشت : پارکهای محلی فراوانی در پایین شهر احداث شده که احداث پارکهای اسلام آباد ، دو پارک بوتان گاز ، توسعه پارک ارمغان و ... از این پارکهاست .
وی از شروع پارک استقبال در مسیر کمربندی و جنوب شهر خبر داد و در خصوص کمپها به کمپ بهمن و پارک زائر برای استراحت زائران و مسافران پرداخت .
وی همچنین در خصوص 10 ست بازی کودکان ابراز داشت : مقررشده تا یک ماه آینده این 10 ست کامل و تحویل داده شود .
همچنین مدیر طرح وبرنامه شهرداری سبزوار اظهارداشت: امسال 6 المان در دستور کار شهرداری قرار دارد .
مرتضی احمدی با بیان اینکه برای سه المان از این المانها فراخوان عمومی زده شده ، المان سربداران ، رستم و سهراب و المان دروازه ولایت را از این المانها برشمرد .
وی ادامه داد : سه المان دیگر با نظر شهرستان در حال اجراست .
احمدی هزینه بازسازی ، فضاسازی و تخریب میادین را 80 تا 100 میلیون تومان عنوان کرد.

منبع :ايسنا





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.