اخبار سبزوار پيام : اجتماعی





اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 10 تير 1391 / کد مطلب: 2901 / نظرات: 0


سبحانی‌: افزایش نرخ نان مشکل معیشتی گندم‌ کاران را چندبرابر کرد


نماینده سبزوار،جفتای،جوین و خوشاب در مجلس نهم اعلام کرد: افزایش نرخ نان برای گندم‌کارانی که گندم را با قیمت ارزان در سبزوار فروخته‌اند مشکلات بسیاری را به همراه داشته است.

به گزارش سبزوار پيام " رمضانعلی سبحانی ‌فر در گفت‌‌‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با بیان این‌که سبزوار زمینه مناسبی برای کشاورزی دارد، گفت: متأسفانه کاهش آب‌های زیرزمینی در منطقه مشکل ساز شده است.

نماینده سبزوار،جفتای،جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تولیدات محصولات کشاورزی هزینه‌های کشاورزان را تأمین نمی‌ کند، گفت: افزایش قیمت نان در حالی این روزها کلید خورد که گندم را با قیمت بسیار ارزانی از کشاورز خریداری می‌کنند.

وی ادامه داد: در ابتدا قیمت خرید گندم کیلویی ۳۹۵ تومان بود که پس از اعتراض مجلس هر کیلو ۲۵ تومان افزایش قیمت یافت اما علی رغم این افزایش قیمت‌ها هزینه گندم‌کاران تأمین نمی‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: افزایش قیمت نان باعث شده که کشاورزان و مردمانی که از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند به نان شب‌شان محتاج شوند.

وی با اشاره به این‌که بیش از ۱۵ میلیون فقیر سفره خود را از طریق نان تأمین می‌کنند، گفت: مهار گرانی مواد غذایی نیاز به تدابیر ویژه‌ای دارد.

سبحانی‌فر مطرح کرد: برای حمایت از تولید مالی باید اولویت را به بخش کشاورزی و حمایت از کشاورز داد و پس از آن در زمینه صنعت متمرکز شد.

نماینده سبزوار،جفتای،جوین و خوشاب در مجلس نهم با اشاره به ضرورت سیاست‌های تشویقی در بخش کشاورزی افزود: بودجه اختصاص داده شده سال جاری برای فراهم کردن زیرساخت‌های کشاورزی وضعیت خوبی دارد و قرار است با اجرای پروژه‌ آبیاری قطره‌ای و استفاده از سیستم‌های نوین به رونق کشاورزی کمک کرد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.