اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 مرداد 1390 / کد مطلب: 290 / نظرات: 0


نشست هم اندیشی سرمایه گذاری و استفاده از نخبگان در اشتغال در سبزواربرگزار شد


نشست هم اندیشی سرمایه گذاری و استفاده از نخبگان در اشتغال در سبزواربرگزار شد  نشست هم اندیشی با عنوان "سرمایه گذاری ، استفاده از جمع نخبگان در اشتغال و طرح مباحث روز دنیا در این حوزه " در محل دفتر نوآوران و همکاری علمی سبزوار برگزار شد.
 این نشست با حضور  چند تن از روسای ادارات سبزوار ، نمایندگان آنها و نماینده فرمانداری شهرستان خوشاب به منظور هم اندیشی با گروه فناوران به عنوان گروهی کارآفرین و سرمایه گذار برگزار شد.
مدیر دفتر نوآوران و همکاریهای علمی سبزوار در این نشست  بیکار بودن تعداد زیادی از نخبه ها و حتی نخبگانی با  دارا بودن 20-14 ثبت اختراع  و نیز به فعلیت نرسیدن بسیاری طرح های نخبگان را مورد اشاره قرار داد.
"محمد ابراهیم قارزی" گفت: برای رفع این مساله دفتر نوآوران و همکاریهای علمی سبزوار واحد تجاری سازی طرح ها را در مجموعه خود ایجاد کرده که در چند هفته اخیر فعالیت های خوبی داشته است.
 وی دعوت از برخی تیم های کارآفرینی به این شهرستان و در حال راه اندازی بودن تعدادی کارگاه زودبازده را حاصل این فعالیت ها برشمرد .
وی اضافه کرد: همچنین سرمایه گذارانی برای حضور در طرح های اشتغال زایی در سطح سبزوار و خوشاب به شرط وجود توجیه اقتصادی اعلام آمادگی کرده اند که حاضر به سرمایه گذاری حتی تا یک هزار میلیارد هم هستند .
 مدیر دفتر نوآوران و همکاری های علمی سبزوار  پنج محور این نشست هم اندیشی را اشتغال و کار آفرینی در مشاغل زودبازده و روستایی ، گیاهان دارویی ، سرمایه گذاری ، تجارت الکترونیک و پاسخگویی به نیاز صنعتی شهر برشمرد.
 قارزی با اشاره به بازدید نماینده گروه فناوران از مزارع جنوب سبزوار ، از انعقاد دو قرار داد  در زمینه تولید ورمی کمپوست و انتخاب یکی از مزارع برای استفاده از کود تولید شده به عنوان طرح پایلوت خبر داد.
وی همچنین خاطر نشان کرد:  دفتر نواوران و همکاریهای علمی در 17 استان  و همچنین یک شهرستان کشور یعنی شهرستان سبزوار راه اندازی شده است.
وی با اشاره به وجود کلمه "نخبگان " به جای "نواوران"  در نام این دفتر تا حدود سه هفته قبل گفت:   نام این دفتر از این زمان به بعد به "نوآوران و همکاری های علمی" تغییر یافت.
 وی همچنین اعلام کرد: در حال حاضر دفتر سبزوار به دلیل فعالیت های خوب ان به عنوان همکار منطقه شرق کشور معرفی شده است.
دبیر گروه فناوران در رشته کشاورزی ، صنعت و معدن و  آی .تی هم ضمن برشمردن برخی از افتخارات این گروه از جمله کسب عنوان کارآفرین برتر استان خراسان و فعالیت در تعدادی پروژه های ملی ، بخشی از طرح های اشتغال زایی این گروه در زمینه صنعت ، گیاهان دارویی ، کشاورزی و تجارت الکترونیک را تشریح کرد.
"  محمد امین خجسته" تولید بلوکه سبک بدون استفاده از سیمان ، درب آماده ، نمای کامپوزیت ، کاشی از جنس کامپوزیت ، تولید ورمی کمپوست و ... را بخشی از تولیدات این گروه  با قابلیت های خاص عنوان کرد .
 وی با بیان اینکه  خط تولید بلوکه سبک را راه اندازی کرده ایم افزود:  پیش بینی شده این خط در سه استان کشور تا پایان امسال راه اندازی شود.
 وی در مورد ورمی کمپوست به عنوان ملکه کودها هم گفت: افزایش برداشت برخی محصولات کشاورزی به میزان 75-40 درصد ، شکستن رقم سرمایه گذاری در تولید این نوع کود به 60 میلیون ریال و امکان فعالیت خانگی در این بخش از جمله مزایای فعالیت در زمینه تولید ورمی کمپوست است.
 دبیر گروه فناوران برای مشارکت در سرمایه گذاری طرح های اشتغال زایی از جمله ایجاد زیر ساخت میدان بار مجازی برای استفاده کشاورزان در روستاها ، تولید آلوئه ورا و ... در شهرستان های سبزوار وخوشاب اعلام آمادگی کرد و خواستار رفع بوروکراسی اداری در جریان این مشارکت شد.
وی همچنین در پاسخ به پیشنهاد مطرح شده گفت:  آمادگی  حضور در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری سبزوار پس از ماه مبارک رمضان را دارد.
 در این نشست رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران سبزوار ، نمایندگانی از مدیریت جهاد کشاورزی ،بخشداری مرکزی و بهزیستی  سبزوارو نماینده فرمانداری خوشاب حضور داشتند.
حاضران در مورد  طرح های اشتغال زایی در زمینه گیاهان دارویی ، کشاورزی ، تولید ورمی کمپوست ، تجارت الکترونیک و ... به منظور ایجاد کارگاه های زودبازده و مشاغل خانگی برای جمعیت تحت پوشش خود سووالاتی را مطرح کرده و پاسخ شنیدند.









منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.