اخبار سبزوار پيام : خدماتي


اخبار » خدماتي / تاریخ خبر: 9 تير 1391 / کد مطلب: 2894 / نظرات: 1

سبزوار در قصل تابستان مشكل تامين آب دارد/


همه باید در مصرف آب تا آنجا که می توانند صرفه جویی کنند.


همه باید در مصرف آب تا آنجا که می توانند صرفه جویی کنند  مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان خراسان رضوی در صرفه جويي آب تاكيد كردو گفت: در فصل تابستان و گرمای هوا ، تمام استان مشکل تامین آب دارد و همه باید در مصرف آب تا آنجا که می توانند صرفه جویی کنند.
به گزارش سبزوار پيام  ،مهندس "محمد طاهری"  در سخنانی در جمع نمازگزاران شرکت کننده در نماز جمعه سبزوار ، این مطلب را به مناسبت هفته نخست تیرماه که به نام هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده بیان کرد و افزود: سبزوار هم از مشکل تامین آب مستثنی نیست .
وی تاکید کرد: همه مشترکان آب باید صرفه جویی و استفاده بهینه از آب این نعمت الهی را در همه سال و به ویژه در فصل تابستان و گرمای هوا مد نظر قرار دهند و به گونه ای از آن استفاده کنند که آیندگان نیز قادر به استفاده از آبی که سال ها تهیه آن به طول انجامیده باشند.
وی ضمن ارائه گزارشی از وضعیت آب و فاضلاب سبزوار گفت: این شهر حدود 70 هزار انشعاب آب دارد که از این تعداد بیش از 87 درصد انشعاب خانگی و بقیه سایر انشعاباتی است که از آب شرب استفاده می کنند.
این مسوول با اظهار اینکه آب شرب سبزوار از 45 کیلومتری و از منطقه مهر و داورزن به این شهر منتقل می شود افزود: در هر ثانیه یک هزار لیتر آب برای استفاده مردم وارد شبکه آب شرب شهر میشود.
وی ادامه داد: این میزان آب از طریق 150 کیلومتر خطوط منتقل شده و در یک شبکه 570 کیلومتری جریان دارد .
وی میزان آب ورودی به شهر سبزوار در 24 ساعت را قریب به 40 هزار بشکه ذکر کرد و افزود: در هر شبانه روز برای هر نفر 150 تا 160 لیتر آب به شهر سبزوار انتقال داده می شود.
مدیر عامل شرکت آبفای خراسان رضوی با اشاره به نیازهایی که در حوزه مخزن ، اصلاح شبکه و تامین فشار بیشتر آب در سبزوار وجود دارد افزود: حدود 11 مخزن ذخیره آب با ظرفیت حدود 50 هزار متر مکعب در این شهر وجود دارد و آب شهر سبزوار از طریق شش ایستگاه پمپاژ تقویت می شود تا شهروندان با فشار مناسبی از اب استفاده کنند.
وی توجه به بهداشت آب از طریق کلرزنی آن در مخزن و اندازه گیری آب در شبکه و سلامت و کیفیت آن را هم موردتوجه این شرکت عنوان کرد.
این مسوول همچنین با بیان اینکه اجرای شبکه فاضلاب سبزوار از چندین سال قبل آغاز شده و جزو شش شهر اجرا کننده این طرح در خراسان بزرگ بوده گفت: تا کنون حدود 360 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر اجرا و 65 درصد مردم از شبکه وانشعاب فاضلاب بهره مند شده اند.
وی اضافه کرد: حدود 120 کیلومتر از شبکه اصلی و جمع آوری فاضلاب شهر سبزوار باقی مانده که امیدواریم با مشارکت مردم ظرف زمان کوتاهی به اتمام برسد.
وی وجود قنوات در شهر سبزوار و ورود بخشی از فاضلاب از قدیم به این قنوات را مورد اشاره قرار داد و گفت: این مساله تخریب هایی را موجب شده و ممکن است ایجادکند.
وی افزود: با توجه به قرار گرفتن در منطقه خشک باید از پساب تولیدی برای توسعه بخش کشاورزی و حتی تزریق به منابع زیر زمینی استفاده کرد.
وی به انتقال فاضلاب سبزوار به تصفیه خانه واقع در جنوب این شهر اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: در بسیاری از کشورها که وضعیت آب آنها بسیار بهتر است فاضلاب جمع آوری ، تصفیه و مجدد استفاده می شود .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.