اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 9 تير 1391 / کد مطلب: 2877 / نظرات: 1

برای كاهش بیکاری در جامعه همه بايد تلاش کنیم /


امام جمعه خواستار رفع مشکل فعالان اقتصادی شد


امام جمعه خواستار رفع مشکل فعالان اقتصادی شد  امام جمعه سبزوار ضمن گرامیداشت 10 تیر روز صنعت و معدن ،خطاب به مسوولان مربوطه ، دستگاه های اجرایی و به ویژه بانک ها خواستار کمک به رفع مشکل کمبود نقدینگی فعالان اقتصادی شد.   
به گزارش سبزوار پيام  ، حجت الاسلام و المسلمین "غلامحسین ابراهیمی" در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی اظهار داشت: نوشتن شعار امسال بر بنر و سر برگ ها ،تولید ملی درست نمی کند .
وی افزود: برای کم شدن بیکاری در جامعه باید همه دست به دست هم دهیم و تلاش کنیم حداقل آمار آن به نصف برسد .
وی با اشاره به اصل 44 قانون اساسی و استوار بودن نظام اقتصادی کشور بر سه پایه دولتی ، تعاونی و خصوصی ، توجه بیشتر به بخش خصوصی برای کمک به تولید ملی و بی نیاز شدن از واردات کالاهای خارجی و نیز تشویق مدیران و تولید کنندگان سخت کوش را مورد تاکید قرار داد.
حجت الاسلام ابراهیمی استفاده از آهن چینی به جای آهن فولاد اصفهان و اهواز در ساخت برخی ساختمان ها و فروریختن بعضی از اینگونه ساختمان های نیمه تمام را مورد اشاره قرار داد و ضمن تاکید بر انجام درست کار توسط فعالان حوزه های تولید و عمران ، بررسی و ارزیابی در این مورد را خواستار شد.
امام جمعه سبزوار ضمن تبریک روز جوان نسبت به جنگ نرم دشمن و اقدام دشمنان برای اشاعه فساد از طریق ماهواره هشدار داد و گفت: دشمن همزمان با جنگ سرد و جنگ تحمیلی هشت ساله ، جنگ نرم را هم علیه کشورمان آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در مرحله نخست نسل جوان ما اعم از دختر و پسر مورد هجمه دشمن و ضد انقلاب است افزود: هدف دشمن دین زدایی است چرا که می داند که از دین ،اسلام و قرآن ضربه خورده است.
وی افزود: در این تهاجم دشمن جوانان به چند دسته از جمله حزب اله ، حزب الشیطان ، افرادی بی تفاوت و یا منافق تقسیم می شوند.
خطیب جمعه سبزوار با اشاره به فعالیت دو هزار و 500 شبکه ماهواره ای غربی شامل 740 شبکه مد لباس گفت: زنان ودختران ما که باید در سفر به کشورهای خارجی پیام رسان حجاب باشند متاسفانه برخی در این سفرها حجاب خود را رها کرده و از لباس غربی استفاده می کنند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت 300 شبکه موسیقی انحرافی، خواستار توجه و دقت خانواده ها در این موارد شد و ادامه داد: اگر با تسبیح و یاد خدا انس داشته باشیم دشمن کاری از پیش نخواهد برد.
وی با گرامیدشت هفته قوه قضائیه ، دقت به دو نکته مهم در مسائل قضایی را خاطر نشان کرد و گفت: "تعزیر" قابل کم و زیاد شدن است و اگر جوانی که اشتباهی مرتکب شده با نصیحت پشیمان شود این خود نوعی تعزیر است .
امام جمعه سبزوار تعزیر را به معنای تنصیر و یاری رساندن جامعه و نیز تمنیع و جلوگیری از جرم عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه " حدود " قابل کم و زیاد شدن نیست افزود: امروز اگر دشمن با فتنه انگیزی جاسوس چه داخلی و چه خارجی رابا هدف براندازی نظام به کار گیرد در حکم محارب است و باید اعدام شود.
وی ایام شهادت آیت اله دکتر بهشتی ، آیت اله صدوقی شهید محراب و شهادت 298 نفر از هموطنان در سرنگونی هواپیمای مسافربری کشورمان در خلیج فارس توسط آمریکای جنایتکار را تسلیت گفت.
امام جمعه سبزوار موالید ماه شعبان از جمله میلاد حضرت علی اکبر (ع) و حضرت بقیه اله الاعظم امام زمان (عج) را به همه مسلمانان تبریک گفت. 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.