اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 8 تير 1391 / کد مطلب: 2865 / نظرات: 0


یادواره شهدای ستارگان هدایت روستای روشن آباد


حسین پور/یادواره پنج شهید از چهار روستای دهستان ربع شامات شهرستان ششتمد در شامگاه هفتم تیرماه با حضور بی نظیر مردم مؤمن و شهیدپرور منطقه در روستای روشن آباد برگزار گردید.
ابوالقاسم ابراهیمی دبیرستاد یادواره گفت: از سال گذشته اعضای ستاد یادواره نسبت به برگزاری جلسات خود اقدام کرده وبیش از 75 ساعت ، جلسه برای برنامه ریزی این یادواره و یادمانهای برگزارشده وقت گذاشته شده است.
وی افزود: توزیع بیش از 200جلد کتاب و برگزاری مسابقه از دو کتاب خاک های نرم کوشک و آل ابراهیم ، چاپ سه نسخه نشریه و بولتن شهید شناسی از جمله برنامه های فرهنگی این ستاد بوده است.
این جانباز هشت دفاع مقدس ادامه داد:به منظور ترویج بیش از بیش فرهنگ ایثار و شهادت تا کنون یادمان شهیدان والامقام مصری ، قدمی ، عباسی در روستاهای البلاغ، سبه و قلعه میدان برگزار شده و اکنون شاهد برگزاری یادواره پنج شهید والامقام در روستای روشن آباد هستیم.
خسروی یادگار هشت سال دفاع مقدس نیز سخنران این مراسم باشکوه و معنوی بود که سخنان خود را درباره اهمیت کار شهداء آغاز کرد و گفت: یادواره شهداء یادواره انسانهایی است که اگر نبودند گواراترین نعمت یعنی نعمت امنیت را امروز ما نداشتیم.
وی افزود: خداوند در قرآن بشارت داده که شهداء نمرده اند و بلکه در پیشگاه خداوند عندربهم یرزقون هستند و حتی خداوند در قرآن می گوید به ذهنتان نرسد که شهداء مرده اند.
خسروی ادامه داد: در جامعه کارهای خیر متعددی وجود دارد که هر انسانی مخیر است که انجام دهد اما هر کار خیری که توسط انسان انجام شود کار خیر بالاتر و مهم تری در پیش رواو می باشد الا شهادت که خیری بالاتر از این مهم نیست.
سخنران یادواره پنج شهید منطقه ربع شامات گفت: حداقل وظیفه ما در قبال شهداء برگزاری جلسه یادواره شهداست و اگر این شکرگذاری را در قبال شهداء انجام ندهیم در قبال خداوند نیز شکر گذار خوبی نخواهیم بود.
وی افزود: آنچه که ما را نگه داشت و نیاز جامعه امروز است فرهنگ شهادت طلبی است و خوشبختانه شهداء برای همه نسل ها ، گروه ها و طیف ها الگوهای مناسبی هستند.
خسروی گفت: برای اساتید دانشگاه شهید دکتر مصطفی چمران می تواند الگو بسیار مناسبی باشد و در هر قشری بهترین الگو در بین شهدای عزیز وجود دارند.
قرائت دلنوشته توسط فرزند شهید محمدحسین اتحادی ، اجرای گروه سرود حوزه حضرت زینب(س) ، اجرای روایت گری همراه با پخش کلیپ توسط حجه الاسلام میرغفاری از دیگر برنامه های این مراسم معنوی بود.
در حاشیه این یادواره نمایشگاه بسیار زیبایی توسط بسیجیان منطقه برپا شده که نشان از زحمات بیدریغ و خالصانه مردم شهیدپرور منطقه می باشد.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.