اخبار سبزوار پيام : سایر


اخبار » سایر / تاریخ خبر: 6 تير 1391 / کد مطلب: 2851 / نظرات: 2

در همایش اصناف سبزوار پيشنهاد شد/


واحدهای صنفی 20 دقیقه برای اقامه نماز تعطیل شوند


واحدهای صنفی 20 دقیقه برای اقامه نماز تعطیل شوند  همایش اصناف ،صنعت ،معدن و تجارت ،در ایام دهه تولید از تولید کنندگان ،با حضور فعالان کسب و کار و تولید و شماری از مسئولان محلی در هتل کامیلیای این شهرستان برگزار شد.   
رئیس اداره بارزگانی سبزوار در این مراسم از ادغام دو اداره بازرگانی و صنایع و معادن به اداره صنعت ،معدن و تجارت در آینده نزدیک در سبزوار خبر داد و گفت : این ادارات در برخی از شهرستان های استان ادغام شده است .
غلامحسین مزینانی با اشاره به تحولات اقتصادی اخیر کشور در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: طی مصوبه ای که صورت گرفته ، قرار است تنظیم بازار به اصناف و اتحادیه ها تفویض اختیار شود.
این مسئول اظهار داشت : نقش نظارتی صنوف در اجرای قانون هدفمندی یارانه ها چشمگیر بوده است .
وی در ادامه از سبزوار به عنوان دار المومنین یاد کرد و پیشنهاد داد : بایستی با همکاری کانون بسیج اصناف ، اماکن عمومی ، روسای اتحادیه های اصناف ستادی تشکیل و واحدهای صنفی به مدت 20 دقیقه برای انجام فریضه نماز تعطیل شوند.
وی ادامه داد: این ستاد بایستی این اقدام خود را در خیابانهای مرکزی شهر به صورت نمادین آغاز کند.
این مسئول با اشاره به طرح تعطیلی برخی از اصناف در ساعاتی خاص در سطح شهر گفت : این اقدام وجه قانونی داشته برای برای استراحت مردم و تامین امنیت آنان می باشد.
رئیس اداره صنایع و معادن سبزوار نیز با ارائه گزارشی گفت : بخش صنعت و معدن این شهرستان پیشرفت محسوسی داشته است .
مهندس علی امید بخش با اشاره به اجرای برخی طرحهای صنعتی در شهرستان سبزوارتصریح کرد: در سفر اخیر ریاست جمهوری به سبزوار در یک کار کارشناسی شده اقدام به جمع آوری پتانسلهای موجود در بخش صنعت و معدن در شهرستان برای به فعل درآوردن انجام شد.
وی حضور مسئولان کشوری از جمله معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و همچنین دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام را خاطر نشان شد و گفت : در بازدید از طرحهای صنعتی این شهرستان قول های مساعد نیز برای رفع مشکلات بخش صنعت و معدن گرفته شد.
وی در عین حال به گستردگی کار این اداره در چهار شهرستان سبزوار، جوین ، جغتای و خوشاب اشاره و تصریح کرد : به رغم تمام این مشکلات توفیقات خوبی در بخش صنعت و معدن بدست آمده است .

وی با اشاره به ورود اولین محموله کارخانه پتروشیمی سبزوار ادامه داد: با همکاری متخصصان کارخانه جمکو اولین الکتروموتور چهار مگاواتی کشور ساخته شده که نمونه آن در کارخانه سیمان سبزوار به کار گیری شده است.
رئیس مجمع عمومی اصناف سبزوار نیز در سخنانی با اشاره به نامگذاری یکم تیرماه روز اصناف تا دهم تیرماه روز صنعت و معدن به عنوان دهه تولید گفت : این روزها نقطه عطفی برای اصناف و بخش صنعت و معدن و فعالان اقتصادی خواهد بود.
مجید غایبی با اشاره به نقش اتحادیه ها در رفع مشکلات مردم گفت : این قشر باید در تصمیم گیری ها یی که از طرف ادارات و نهادها و سازمانها برای اصناف صورت می گیرد دخیل باشند تا بتوانند در ایجاد نظم و جلو گیری و برخورد با افراد سود جو و قانون گریز همکاری کند.
وی در عین حال تحریمهای صورت گرفته از سوی ابر قدرتها و تاثیر آن در بازار ادامه داد: مسئولان کشور بایستی با افزایش معافیتهای مالیاتی و ... با اصناف و تولید کنندگان داشته باشند .
وی خطاب به اصناف و بازاریان تصریح کرد: رعایت قانون و رضایت مشتری و صداقت و رعایت عدل و انصاف و ارائه کالاهای با کیفیت توسط آنان باعث ایجادرقابتی سالم در جامعه خواهد شد.
وی در عین حال از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی به کشور انتقاد کرد و گفت : برای رشد و شکوفایی تولید وخوکفایی ضمن ارائه تسهیلات مناسب از ورود کالاهای بی کیفیت خارجی جلوگیری شود.
مدیر عامل خانه صنعت و معدن و تجارت سبزوار نیز گفت : توسعه ملی باعث عزت و افتخار همراه با عدالت و کارآفرینی برای کشور خواهد شد.
حسن محرابی با اشاره به تحریمهای غرب علیه ایران آن را برای تضعیف روحیه مردم عنوان کردو گفت: بهترین راه مبارزه با این جنگ اقتصادی همراهی و همدلی مردم و مسئولین با تولیدات با کیفیت ملی است .
وی قطع رانت خواری و جلوگیری از واردات بی رویه را خاطر نشان شد و گفت : دولت باید از اختصاص اعتبارات کلان برای ورود کالاهای بی کیفیت جلوگیری کند.
وی با اشاره به حضور نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در کمسیون های صنایع و معادن و امنیت تصریح کرد: باید امتیازاتی برای مناطق غیر برخوردار و دور از پایتخت اختصاص یابد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی سبزوار نیز در سخنانی به عوامل توسعه شامل عوامل طبیعی و بهر مندی از امکانات خدادادی ، عوامل فرهنگی ، فن آوری و عوامل انسانی اشاره کرد و گفت : قطعا عوامل انسانی باعث پیدایش و استفاده از دیگر عوامل بیان شده خواهد شد.
احمد برادران با اشاره به آمادگی شهرکهای صنعتی شهرستان های سبزوار، جوین وجغتای و ناحیه صنعتی خوشاب گفت : تمام زیر ساختها و امکانات اولیه در این شهرکها رارائه شده و منتظر حضور صنعتگران و سرمایه گذاران می باشیم .
نماینده انجمن حمایت ار حقوق مصرف کنندگان و تولیدکندگان سبزوار ضمن انتقاد از مسئولان شهرستان تصریح کرد: علی رغم تشکیل این انجمن طی 14 ماه در سبزوار بر طبق قانون هنوز از سوی مسئولان شهرستان به رسمیت شناخت نمی شود.
قادری تصریح کرد: این انجمن با توجه به اینکه یک نهاد رسمی و قانونی است از داشتن یک دفتر برای خدمات دهی به مردم محروم است .





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.