اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 6 تير 1391 / کد مطلب: 2847 / نظرات: 0

باید برای شناسایی زمینه های کار در سبزوار کارشناسی شود؛


خرید و فروش اجناس خارجی، تشویق غرب و تضعیف تولیدكننده داخلی و مردم کشور است.


خرید و فروش اجناس خارجی تشویق غرب و تضعیف تولیدكننده داخلی و مردم کشور است امام جمعه سبزوار گفت: خرید و فروش اجناس خارجی، تشویق غرب و تضعیف تولیدكننده داخلی و مردم کشور است.
به گزارش  ایسنا،غلامحسین ابراهیمی افزود: طبق فتوای مقام معظم رهبری وارد کردن هرگونه اجناس خارجی که سبب تبلیغ غرب به ویژه امریکا، انگلیس و اسراییل باشد، حرام است.
وی در رابطه با زمینه های لازم برای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان شعار سال جاری تصریح کرد: باید برای شناسایی زمینه های کار در سبزوار کارشناسی شود هرچند زمینه های کشاورزی ، دامداری و صنعت در سبزوار موجود است.
وی ادامه داد: زمینه های تولید زیادی وجود دارد که باید بیشتر توجه شود.
وی ضمن تاکید بر استفاده از نیروی خلاق جوانان در کنار افراد مسن دارای تجربه، بیان کرد: اگر بگوییم کمبود نیرو داریم، دروغ است چراکه نیروی خلاق جوان فراوان داریم.
حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه در زمینه شعار امسال باید همه دست بدست هم بدهیم ، خاطرنشان کرد: اگر حتی در برخی جهات با یکدیگر مخالف هم باشیم اما باید در این زمینه با وحدت به خودکفایی برسیم.
وی بر بصیرت در کار، محکم کاری، مشورت کردن، جلوگیری از بدقولی در کارها تاکید کرد و گفت: باید کارها براساس ذوق و سلیقه انتخاب و به صورت محکم انجام شود، زیرا گاهی انجام کار بدون محکم کاری سبب مدیون شدن به یک شخص و در کارهای دولتی به تمام مردم می شود.
وی ادامه داد: برخی مواقع مشورت نکردن در کارها سبب درست انجام نشدن کارها و هزینه کردن مجدد می شود.
وی بدقولی در کارها را سبب سلب امنیت دانست و به فرموده پیامبر(ص) مبنی بر اینکه "وای بر عده ای از صنعتگران که به وعده خود عمل نمی کنند" اشاره کرد.
امام جمعه سبزوار با تاکید بر اینکه اسلام از تولید ملی حمایت کرده است، به روایتی که بهترین روزی ، روزی به دست آمده از کشاورزی و دامداری است که خداوند روزی انبیا را در این دو چیز قرار داده، اشاره کرد .
وی با بیان اینکه البته باید برای کشاورزی و دامداری زمینه اش فراهم باشد، تصریح کرد: باید مواردی همچون استفاده از روش‌های نوین آبیاری در کشاورزی مدنظر قرار بگیرد.
وی همچنین به فرموده امام علی (ع) مبنی بر اینکه اگر جمعیتی نیروی آب و خاک در اختیار داشته اما بگویند فقیریم از رحمت خدا بدورند، پرداخت و اذعان کرد : باید از امکانات و منابع درست استفاده کنیم.
نماینده ولی فقیه در سبزوار بیان کرد : اگر کسی بخواهد کاری انجام دهد اما نیاز داشته باشد، وظیفه تمام افراد است که به این شخص کمک مالی، فکری، مکانی و ... کنند.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم به استقلال سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و نظامی برسیم باید کارها را تقسیم کنیم، وجود اختلاف در ذوق و سلیقه ها را سبب به کمال رسیدن جامعه عنوان کرد.






منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.