اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 5 تير 1391 / کد مطلب: 2845 / نظرات: 1


فرماندار سبزوار : افتخار می کنم که در سبزوار شهر علم و عرفان توفیق خدمت یافته ام


فرماندار سبزوار : افتخار می کنم که در سبزوار شهر علم و عرفان توفیق خدمت یافته ام
معاون استاندار خراسان رضوی وفرماندار ویژه شهرستان سبزوار در مصاحبه ای اختصاصی با واحد سایت و نشریه نکوداشت ملی استاد حمید سبزواری تاریخ برگزاری این مراسم را در آخرین روزهای تیرماه جاری و همزمان باماه مبارک شعبان اعلام کرد.
قاسم شعبانی عطار که ریاست این نکوداشت ملی را برعهده دارد در این گفتگو استاد سبزواری را به عنوان یک چهره شناخته ملی دانست که همه ملت ایران به خصوص رزمندگان و کسانی که در جریان انقلاب اسلامی در تظاهرات های گوناگون شرکت می کردند ، خاطرات شیرینی از سروده های حماسی و شورآفرین وی دارند.
وی به توجهات خاص مقام معظم رهبری وحضرت امام خمینی (ره) به شعر و هنر حمید سبزواری اشاره کرد و گفت مقدمه نویسی مقام حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب شعر حمید سبزواری یکی از افتخارات مهم این شاعر انقلابی است که تا کنون نصیب هیچ شاعر دیگری نشده است.
وی در ادامه گفت به عنوان یک خدمتگزار افتخار می کنم که در سبزوار شهر علم و عرفان توفیق خدمت یافته ام و این شهر چهره های شاخص علمی و فرهنگی فراوانی را تقدیم تاریخ افتخارات ایران کرده است.
فرماندار سبزوار همچنین گفت ، وظیفه همه مدیران سیاسی و فرهنگی شهرستان این است که در جهت معرفی و تقدیر از مفاخر و بزرگان ارزشمند این شهر که سرمایه های معنوی کشور هستند تلاش کنند.
وی نحوه ورود فرمانداری سبزوار به برگزاری مراسم نکوداشت استاد حمید سبزواری را مربوط به جلسه شورای فرهنگی سبزوار در سال 90 دانست که پس از طرح پیشنهاد برگزاری این نکوداشت فرمانداری و تعدادی دیگر از نهادهای شهرستان به سرعت آن را پذیرفته و هم اکنون وارد اجرای آن شده اند.
رئیس نکوداشت استاد حمید سبزواری به برگزاری بزرگداشت دیگر شخصیت های علمی و فرهنگی سبزوار در گذشته نیز اشاره کرد و به عنوان مثال از مراسم بزرگداشت حکیم حاج ملاهادی سبزواری ، دکتر سید محمد علوی مقدم چهره ماندگار ادبیات کشور و آیت الله فقیه سبزواری نام برد و وعده داد طبق یک برنامه زمانبندی در آینده نیز مراسم بزرگداشت سایر شخصیت های برجسته سبزواری برگزار خواهد شد.
گزارشگر: امید برومندی




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.