اخبار سبزوار پيام : مذهبی


اخبار » مذهبی / تاریخ خبر: 31 خرداد 1391 / کد مطلب: 2799 / نظرات: 1


ستاد زکات شهرستان ششتمد تشکیل شد


حسين پور/ستاد زکات شهرستان ششتمد با حضور نماینده امام جمعه سبزوار، بخشدار و برخی از اعضای شورای اسلامی و دهیاران ششتمد تشکیل شد.
بخشدار ششتمد در این جلسه گفت: امسال سال زراعی بسیار خوبی داشته ایم و در سال زراعی گذشته میزان بارندگی حدود 190میلی متر بود و در حالیکه امسال تا کنون بالغ بر 330میلی متر بارندگی داشته ایم.
ترمئی افزود: وجود بیش از 100 حلقه چاه عمیق و 220رشته قنات وافزایش میزان بارندگی ، سال زراعی بسیار خوبی را برای مردم زحمتکش منطقه رقم زده است.
وی ادامه داد: یکی از راههای توسعه منطقه و راه حل برخی از مشکلات ، جمع آوری زکات است و به این فریضه دینی باید نگاه ویژه ای داشته باشیم چرا که با پرداخت زکات ، شکر گزار نعمتهای الهی بوده ، نسبت به انجام ابن فریضه واجب اقدام و دست گیر مستمندان شده و برای آبادی روستاها گام مثبتی برداشته ایم.
سرپرست کمیته امداد امام خمینی«ره» ششتمد نیز گفت: فریضه زکات را خداوند تضمین کرده و بی شک بیشتر از مقدار پرداختی ما خداوند برکت در مال و ثروت ما جاری خواهد ساخت.
سیدمهدی علوی افزود: ما بایستی به این باور دینی ارزشمندمان برسیم که زکات دادن کاهش مال نیست و بلکه افزایش مال است چرا که خداوند این موضوع را ضمانت کرده و آنچه که خداوند تضمین کند بلا شک تحقق می یابد.
وی ادامه داد:در سال گذشته تبلیغات خوبی از راههای مختلف در خصوص نشر فرهنگ زکات صورت گرفت و با ارتباط با خیرین و کشاورزان نیکوکار نسبت به ترویج این سنت حسنه اقدام نمودیم.
نماینده امام جمعه سبزوار نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت زکات گفت: توجیه مردم به پرداخت زکات که یکی از واجبات دینی می باشد بسیار ضروری است.
حجه الاسلام حسینی افزود: در قرآن بیشترین توصیه در خصوص فروع دین در محور نماز و زکات است و این خود نشانه اهمیت این دو فریضه واجب می باشد.
وی ادامه داد: وجوه جمع آوری شده ابتدا باید در بین مستضعفین منطقه هزینه شود و مابقی آن در عمران روستاها صرف شود.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.