اخبار سبزوار پيام : اقتصادی





اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 28 خرداد 1391 / کد مطلب: 2763 / نظرات: 0

معاون استاندار و فرماندار سبزوار:


تسهیلات در بخش کشاورزی نامحدود است


تسهیلات در بخش کشاورزی نامحدود است روح ا... مهری / معاون استاندار و فرماندار سبزوار گفت : واگذاری تسهیلات در بخش کشاورزی نامحدود است .    
قاسم شعبانی  در مراسم تقدیر از فعالان حوزه کشاورزی شهرستان سبزوار در داورزن افزود: کشاورزان و دامداران و فعالان عرصه تولیدات کشاورزی بایستی از فرصت پیش آمده بیشترین استفاده را داشته باشند.

وی با فرصت تاریخی خواندن اختصاص این تسهیلات تصریح کرد: امسال 10 درصد اعتبارات صندوق ارزی به بخش کشاورزی اختصاص یافته است .

وی با اشاره به نامگذاری سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تحریم های استکبار جهانی علیه ایران بایستی نیازهای مردم که بخش اعظمی از آن را در تولیدات کشاورزی و دامداری است بیشتر رونق دهیم .

فرماندار سبزوار با بیان پتانسیلهای فراوان در بخش کشاورزی تصریح کرد: هنوز از استعدادهای بخش کشاورزی در منطقه داورزن شکوفا نشده است .

وی خاطر نشان کرد: باید در کنار مجتمع های کشاورزی مجتمع های دامپروری، کارخانه های لبنیات و صنایع تبدیلی نیز احداث شود تا نیاز جوانان به اشتغال نیز رفع شود.

وی خطاب به مسئولان بخش کشاورزی شهرستان گفت: با توجه به اختصاص اعتبارات مناسب در بخش کشاورزی انتظارات ما در داورزن فقط کاشت محصولات گندم و جو و یا گیاهان دارویی نیست بلکه بایستی با احداث صنایع تبدیلی و بسته بندی و گسترش مجتمع ها نیار جوانان این بخش به اشتغال را حل کرد.
امام جمعه داورزن نیز در سخنانی نیاز آینده به آب را خاطر نشان کرد و گفت : آینده جنگ نفت در کار نخواهد بود بلکه جنگ آب خواهد بود .
حجت الاسلام و المسلمین محمود مداحی با اشاره به کمبود آب شیرین در دنیا حفظ این مایه حیات را ضروری خواند و افزود: در احادیث و روایات فراوانی نیز بر استفاده صحیح از این مایع زندگی بخش تاکید شده است .

وی با اشاره به افتتاح طرح آبیاری تحت فشار سازمان اتکا در داورزن خاطر نشان کرد: بخش داورزن به لحاظ طبیعی و قرار گرفتن در حاشیه کویر آب و هوای گرمی دارد که باید با گسترس فعالیتهای کشاورزی این سازمان در داورزن به عروس کویر تبدیل شود.

وی وجود رودخانه های دائمی و بلا استفاده بودن آبهای سطحی در این بخش را خاطر نشان شد و گفت : احداث بندهای تغذیه ای در ارتفاعات این منطقه علاوه بر جلوگیری از تخریب حرکت آبهای سطحی باعث رونق بخش کشاورزی خواهد شد.

امام جمعه داورزن با اشاره به وضعیت فرهنگی بخش داورزن و امکانات بالقوه کشاورزی از مسئولان خواست زمینه های لازم برای استقرار داشکده های کشاورزی و دامپروری در منطقه را فراهم آورند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار نیز گزارشی از حوزه کاری خود ارائه کرد.
7499

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.