اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 26 خرداد 1391 / کد مطلب: 2761 / نظرات: 2

امام جمعه جغتای:


مهمترین قوه نزد اسلام قوه قضاییه می باشد


مهمترین قوه نزد اسلام قوه قضاییه می باشد  امام جمعه جغتای گفت: مهمترین قوه نزد اسلام قوه قضاییه می باشد.
  
 
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی اكبر موحدی پور در خطبه های نماز جمعه با اشاره به هفته قوه قضاییه در سالروز شهادت آیت الله بهشتی افزود: از ویژگی های مهم قوه قضاییه، استقلال این قوه و استقلال قاضی در كارها و امور مربوطه می باشد.

وی گفت: برخورد با مفاسد اقتصادی، نظارت بر عملكرد قوه قضاییه، شوراهای حل اختلاف و كارهای اداری و مالی از اقدامات مهم رییس این قوه است.

وی اظهارداشت: اگر قاضی خوبی بهترین عملكرد را داشته باشد، شریف ترین افراد در نزد اسلام است و قاضیانی كه بدترین عملكرد در رسیدگی به امور را دارند، شقی ترین افراد نزد اسلام می باشند.

وی به نامه حضرت علی (ع) به مالك اشتر در باره ویژگی قاضی اصلح اشاره كرد و گفت: قاضی باید از دانشمندان نخبه اسلام بوده و از همه پرهیزگارتر، داناتر و دانشمندتر باشد.

حجت الاسلام موحدی پور به خصوصیات قوه قضاییه اشاره كرد و اظهار داشت: قوه قضاییه باید مرجع ستم دیدگان باشد و بی طرفی كامل را رعایت و هیچ گونه جناح و حزبی را دنبال نكند.

وی به خصوصیات بارز آیت الله بهشتی اشاره كرد و افزود: خدا خواهی، ولایت مداری و قانونمداری آیت الله بهشتی شاخص بود.

امام جمعه جغتای همچنین از اقدام وزارت اطلاعات و سربازان گمنام امام زمان در دستگیری عوامل ترور دانشمندان هسته ایران قدردانی كرد./2

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.