اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 مرداد 1390 / کد مطلب: 276 / نظرات: 0


مجتمع پتروشیمی سبزوار احداث مي شود


مجتمع پتروشیمی سبزوار احداث مي شود مدير عامل مجتمع پتروشيمي سبزوار گفت: طبق وعده ای که داده بودیم مجتمع پتروشیمی سبزوار را دوساله تحویل می دهیم و اگر مقدمات کار فراهم شود احتمالا این طرح بزرگ زودتر از موعد نیز بهره برداری خواهد شد.
رضا طوفانی با بيان اين مطلب گفت: تا پايان سال جاري قسمت هايي از اين طرح از جمله بخش گازوئيل سازي مجتمع راه اندازي خواهد شد.
وي با اشاره به اینکه خوراک ورودی مجتمع 7 هزار و 500 بشکه میعانات گازی در روز می باشد، افزود: محصولات خروجی این مجتمع 5 محصول ال پی جی، بنزین، گازوئیل، سوخت جت و نفت کوره می باشد.
طوفانی با بيان اينكه سرمایه گذاری كل طرح500 میلیارد ریال است، افزود: با توجه به اينكه سرمايه گذاري اين طرح بزرگ توسط بخش خصوصي صورت گرفته، تاكنون از هيچ يك از بانك هاي دولتي در اين رابطه وامي اخذ نشده است.
وي ميزان اشتغال مستقيم و غير مستقيم اين طرح را به ترتيب حدود 220 و یکهزار و200 نفر عنوان كرد و گفت: اين ميزان اشتغال در فاز نخست مجتمع است و مطمئنا با راه اندازي فازهاي بعد به شاغلان اين مجتمع افزوده خواهد شد.
مدير عامل مجتمع پتروشيمي سبزوار با بيان اينكه 8 نفر از اعضاي تيم پتروشيمي براي كسب آموزش هاي لازم به كشور گرجستان اعزام شده اند، گفت: اعضاي تيم پتروشيمي سبزوار  14 نفر هستند که9 نفر از اين افراد سبزواري می باشند.
طوفاني تكنولوژي موجود تجهيزات پتروشيمي سبزوار را مطابق با تكنولوژي 1998دنيا دانست و گفت: مشابه تجهيزاتي كه براي مجتمع پتروشيمي سبزوار خريداري شده است در ايران وجود ندارد.   
وي با اشاره به اينكه تكنولوژي توليد بنزين در این مجتمع به روش روسي صورت مي گيرد، تصريح كرد: توليد بنزين در پالایشگاه های ايران همچون اراك، تهران، اصفهان، شيراز، لاوان، بندرعباس، كرمانشاه، تبريز به صورت آمريكايي است و در پالايشگاه  سبزوار كه دهمين پالايشگاه كشور محسوب مي شود بنزين به صورت روسی  توليد خواهد شد.
طوفاني با بيان اينكه در حال حاضر بهره وري انرژي معنا پيدا كرده و به جاي تاسيس نيروگاه هاي بزرگ 100 تا 400 مگاواتي، احداث نيروگاه هاي 2 مگاواتي در نظر گرفته شده است، افزود: سعي شده پالايشگاه سبزوار نيز از اين مهم تبعيت كند.
وي به پيشرفت فيزيكي اين مجتمع نيز اشاره كرد و گفت: در حال حاضر در محل زمين مجتمع، تاسيساتي احداث شده است.
 مدیر عامل پتروشیمی سبزوار با بيان اينكه ورود تجهيزات به كشور دچار مسائل گمركي شده است، گفت: به محض استقرار وزير جديد نفت طي دو هفته آينده اين مشكل رفع وتجهيزات وارد كشور خواهد شد.
طوفاني ضمن تقدير از نمايندگان مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و معاون امور برنامه ريزي و عمراني سبزوار گفت: هر گاه نامه اي براي پيشبرد روند كار به وزارتخانه هاي صنايع و معادن و بازرگاني ابلاغ شده نمايندگان سبزوار سريعا موضوع را پيگيري و نتيجه را به ما اعلام نمودند.
 مجتمع پتروشيمي سبزوار در 9 کیلومتری جاده سبزوار، تهران احداث می شود.منبع:سبزوارآنلاین




منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.