اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 25 خرداد 1391 / کد مطلب: 2755 / نظرات: 0

رییس پایگاه انتقال خون:


شش هزار و 984واحدخون و فرآورده خونی پارسال از سبزواربه مشهد ارسال شد


شش هزار و 984واحدخون و فرآورده خونی پارسال از سبزواربه مشهد ارسال شد  رییس پایگاه انتقال خون سبزوار گفت: این پایگاه علاوه بر تامین خون مراكز درمانی زیر پوشش خود ،در سال گذشته، شش هزار و 984 واحد خون و فرآورده های خونی به مشهد مقدس ارسال كرد. 
   
 ' به گزارش سبزوار پیام ، دكتر پرستو جمیلی' روز پنجشنبه، همزمان با روز جهانی اهدا كنندگان خون در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این پایگاه بیمارستان های شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای و بردسكن را زیر پوشش دارد.

وی ادامه داد:مردم ایثارگر شهرستان سبزوار از ابتدا تا پایان اردیبهشت امسال یك هزار و 933 واحد خون اهدا كردند.

وی از رشد 3/4 درصدی اهداكنندگان مستمر خون این شهرستان در سال 90 نسبت به سال 89 هم خبر داد و گفت: در سال 89 پنج هزار و 889 نفر از شهروندان این شهرستان اهدا كننده مستمر خون بودند كه این رقم در سال گذشته به شش هزار و 147 نفر افزایش یافت.

دكتر جمیلی اظهار داشت: پایگاه انتقال خون سبزوار یكی از پایگاه های اقماری اداره كل انتقال خون استان خراسان رضوی است كه وظیفه جمع آوری ، تهیه فرآورده و توزیع خون به مراكز درمانی را به عهده دارد.

وی تولید فرآورده های مختلف خونی نظیر خون كامل ، گلبول قرمز فشرده ، پلاكت ، پلاسمای تازه منجمد ، كرایو و خون فیلتر شده را از جمله وظایف این پایگاه برشمرد.

وی با بیان اینكه 25 خرداد مصادف با روز جهانی اهدا كنندگان خون سالم است، افزود: اختصاص روزی خاص به اهدا كنندگان خون با هدف افزایش آگاهی های عمومی از نیاز همیشگی به خون و تشویق اهدای خون داوطلبانه به عنوان هدیه ای برای نجات جان انسان ها صورت گرفته است.

وی شعار روز جهانی اهدا كنندگان خون را 'هر اهدا كننده خون یك قهرمان است ' ذكر كرد و افزود: این روز فرصتی برای قدردانی و تجلیل از انسان های فداكار و نیكوكاری است كه با اهدای خون خود به سلامت دیگران می اندیشند.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.