اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 24 خرداد 1391 / کد مطلب: 2748 / نظرات: 0

دیدار نمایندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب؛


محسنی ثانی: رهبری تصویب قوانین شفاف و کارآمد را از وظایف اصلی نمایندگان برشمردند


محسنی ثانی: رهبری تصویب قوانین شفاف و کارآمد را از وظایف اصلی نمایندگان برشمردند عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر تصویب قوانین جامع در مجلس، گفت: ایشان به نمایندگان توصیه کردند که در تصویب قوانین بر جامعیت، ‌شفافیت، کارآمدی و به روز بودن آن توجه داشته و در بعد نظارتی نیز به دور از هرگونه غرض ورزی به وظیفه خود عمل کنند.

به گرارش سبزوار پيام ،محمدرضا محسنی‌ثانی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه دیدار نمایندگان با رهبر معظم انقلاب برای مشخص شدن خط ‌مشی‌های اساسی حرکت مجلس نهم از ضروریات بود، افزود: در این دیدار شاهد رضایت‌مندی ایشان از عملکرد مجلس به ویژه موضع گیری‌های قاطع مجلس هشتم در مسائل داخلی و خارجی بودیم.

نماینده مردم سبزوار، جوین،‌ جغتای و خوشاب در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقام معظم رهبری در این دیدار سفارشاتی را در زمینه مسائل کاری مجلس مطرح کردند که نشان از توجه و دقت ایشان در رصد کردن مسائل مجلس دارد.

وی با بیان اینکه در مجلس هشتم تعدادی از همکاران توجه لازم را به فرمایشات رهبر معظم انقلاب نداشتند،‌ یادآور شد: بر همین اساس رهبر معظم انقلاب توصیه‌هایی را مطرح و تذکراتی را به نمایندگان دادند.

این نماینده مردم در مجلس هشتم، با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر سلامت نمایندگان در ابعاد مختلف تاکید کردند، تصریح کرد: ایشان تاکید داشتند که نمایندگان باید در ابعاد مختلف سیاسی، فکری، اخلاقی و مالی سلامت داشته و در این زمینه‌ها به شدت مراقب عملکرد خود باشند.

وی تحمل و خویشتنداری نمایندگان را از دیگر توصیه‌های رهبر انقلاب به نمایندگان برشمرد و افزود: رهبر انقلاب توصیه کردند تحمل و خویشتنداری در شنیدن نقطه‌نظرات و بیان مسائل از سوی همکاران از موضوعاتی است که باید مورد توجه نمایندگان قرار گرفته و زمینه ساز فضای غیراخلاقی در مجلس نشود.

محسنی ثانی با اشاره به تاکید رهبری بر حفظ استقلال مجلس،  گفت: ایشان فرمودند مجلس در عین زنده، فعال، ‌پویا، خلاق و مستقل بودن باید توجه داشته باشد که استقلال مجلس به معنی ستیز با قوای دیگر نیست، بلکه به این معناست که مجلس در عین اینکه کار خود را به درستی دنبال می‌کند چنانچه اشکال یا انحرافی در دستگاه اجرایی یا دستگاه‌های دیگر مشاهده می‌کند با راهکارهای قانونی در صدد رفع آن برآید.

عضو کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب تصویب قوانین خوب و موثر را از وظایف نمایندگان خواندند، تصریح کرد: ایشان به نمایندگان توصیه کردند که در تصویب قوانین بر جامعیت، ‌شفافیت، کارآمدی و به روز بودن آن توجه داشته و در بعد نظارتی نیز به دور از هرگونه غرض ورزی به وظیفه خود عمل کنند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.