اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 24 خرداد 1391 / کد مطلب: 2741 / نظرات: 0


رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار/محدودیتی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان نداریم


رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار گفت: هیچ محدودیتی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان نداریم.
به گزارش ایسنا،علی اصغر مناجاتی‌‎پور با اشاره به شروع خرید تضمینی گندم از 20 خردادماه در سبزوار بزرگ شامل شهرستانهای سبزوار، جوین، جغتای و خوشاب، افزود: چهار مرکز خرید در این راستا پیش بینی شده است.
وی میزان برآورد سازمان جهادکشاورزی را برای تولید گندم این چهار شهرستان 120 هزار تن اعلام و اضافه کرد: به میزان 150 هزار تن مکان جهت خرید تضمینی گندم برای چهار شهرستان مذکور پیش بینی شده است.
وی در خصوص قیمت گندم تضمینی از کشاورز، اظهار داشت: این محصول با نرخ تضمینی یعنی دو درصد افت غیرمفید و چهار درصد مفید به طورمیانگین 420 تومان خریداری می شود .
مناجاتی‌پور درباره نارضایتی برخی از کشاورزان برای خرید گندم به قیمت پایین و سپس فروختن همین محصولات به آنان با قیمت بیشتر ، شعار این نهاد را برای خرید تضمینی، خرید مازاد کشاورز دانست و تصریح کرد: کشاورزان می توانند مازاد خود را به قیمت تضمینی بفروشند و در این خصوص مختارند.
وی اذعان کرد: ما گندم خرید تضمینی را حدود یکسال نگهداری می کنیم اما سال بعد بازهم با همان قیمت خریداری شده به کارخانه ها جهت آرد و استفاده برای نان می فروشیم این در حالی است که نگهداری برای ما هزینه‌‎بر است.
رییس شرکت غله و خدمات بازرگانی سبزوار ابراز داشت: در این خصوص دولت بازهم یارانه می دهد و این جدا از یارانه ای است که مردم دریافت می‎‌کنند.
وی در ادامه یکی از مشکلات و اعتراض کشاورزان در راستای خرید تضمینی را متفاوت بودن فاصله کشاورزان از مراکز خرید و پرداخت کرایه های بیشتر توسط کشاورزان مناطق دورتر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه دولت جهت جلوگیری از دوگانگی در نرخ ، یک نرخ را تعیین کرده است به انعکاس این مشکل جهت مرتفع شدن اشاره کرد.
وی همچنین به مشکل ترافیک ماشین‎‌ها در راستای خرید تضمینی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه این مشکل رفع شده است .
مناجاتی پور در خصوص پرداخت بهای گندم به کشاورزان بیان کرد : بازپرداخت ها به روز بوده و کشاورز می تواند از بانک عامل(سپه) با رسیدی که تحویل گرفته مراجعه و طلب خود را دریافت کند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.