اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1391 / کد مطلب: 2721 / نظرات: 2

در پی رفع مشکلات و ارتقای بخش ششتمد به شهرستان :


ششتمدی ها عطای زندگی شهر نشینی را به لقایش بخشیدند و دو باره به زادگاهشان برمی گردند


ششتمدی ها عطای زندگی شهر نشینی را به لقایش بخشیدند و دو باره به زادگاهشان برمی گردند حسین پور/ عضو شورای اسلامی بخش ششتمد گفت: با اجرای سیاست های دولت نهم و دهم و نگاه ویژه به روستاها ما شاهد بازگشت روستائیان از شهرها به روستاها هستیم.
غلامرضا آل محمد افزود: نگاه ویژه دولت و تخصیص اعتبارات مناسب جهت آب شرب روستائی و راههای ارتباطی باعث شده است که بخشی از روستائیان که در چندسال گذشته از روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند به موطن خود برگردند.
وی ادامه داد: به طور نمونه در طی دو دوره فعالیت جهادگونه دولت عدالت محور مشکل راه ارتباطی روستاهای طرسک و تندک از بزرگترین روستاهای منطقه بر طرف شده وراه ارتباطی روستای مچ دیگر روستای پرجمعیت این دهستان در حال اجرا می باشد. و آب شرب یکی از معضلات اساسی روستای طرسک بود که در سال گذشته افتتاح و به بهره برداری رسید و خوشبختانه ادامه این پروژه با سرعت بسیار خوبی در حال اجرا می باشد.
عضو شورای اسلامی شهرستان سبزوار اظهار داشت: با ادامه این پروژه مشکل آب شرب روستاهای عزیزآباد، جنبذ ، قاسمی ، سررود و مهرنشانی نیز برطرف خواهد شد که این پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا می باشد و بخشی از مسیر اجرا شده و منبع های ذخیره های آب نیز در حال ساخت می باشد.
آل محمد گفت: البته این نمونه ای از پروژه های در دست اجراست و پروژه گازرسانی به 12روستا در دهستانهای بیهق و تکاب و پروژه های متعدد راهسازی از دیگر دستاوردهای دولت جمهوری اسلامی در منطقه می باشد.
عضو شورای اسلامی روستای جنبذ اظهار داشت: بالغ بر 50% جمعیت که از روستاها به شهرها مهاجرت کرده اند در حال حاضر اقدام به سکونت کوتاه مدت در روستاها نموده اند که با ادامه پروژه های در دست اجراء بخشی از این جمعیت سکونت دائم را قطعاً در برنامه زندگی خود قرار خواهند داد هر چند که طی دو سال گذشته بخشی از این جمعیت در روستاها ساکن شده اند.
وی افزود: هر چند که ما در حال حاضر آماری از سرشماری سال 90 هنوز در اختیار نداریم ولی مطمئن هستیم که جمعیت ششتمد رشد چشمگیری داشته و از افت چند سال گذشته قطعاً خبری نخواهد بود.
عضو ستاد پیگیری استقرار شهرستان ششتمد ادامه داد: اما رئیس جمهور عدالت محور در سفر به خراسان رضوی و سبزوار وعده بسیار خوشحال کننده به مردم ششتمد و داورزن دادند که تا سالیان متمادی این سفر در ذهن مردم ولایی ماندگار خواهد ماند.
آل محمد بیان کرد: با استقرار کامل شهرستان ششتمد و تأسیس بخش شامکان قطعاً شاهد سرعت گرفتن مهاجرت معکوس به سطح شهرستان ششتمد خواهیم بود که این مهم پیامدهای بسیار مثبتی برای منطقه در پی خواهد داشت.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


2 نظر در صف تاييد است.