اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1391 / کد مطلب: 2720 / نظرات: 0


"سبحانی فر" نماینده سبزوار هم عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شد


سبحانی فر نماینده سبزوار هم  عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شد
عضو هیأت رئیسه مجلس از اضافه شدن مجموعاً ۹ نماینده به تعداد اعضای کمیسیون‌‌های برنامه و بودجه و محاسبات، انرژی، صنایع و معادن و امنیت ملی و سیاست خارجی خبرداد.

حسین سبحانی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت،‌ درباره جزئیات جلسه عصر دیروز هیأت رئیسه، گفت: براساس آیین نامه داخلی نهادقانون‌گذاری با هدف استفاده بهتر از توان علمی و تجربی منتخبان ملت در سقف و کف کمیسیون‌های تخصصی بازنگری شد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: با تصمیم گیری هیأت رئیسه و روسای شعب، محمدرضا تابش نماینده اردکان، غلامرضا کاتب نماینده گرمسار، مقداد نجف‌ن‍ژاد نماینده بابلسر و قاسم عزیزی نماینده شازند به کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات،‌ انصاری نماینده آبادان به کمیسیون انرژی، سبحانی‌فر نماینده سبزوار، منصوری نماینده لنجان و یک نماینده دیگر به کمیسیون صنایع و معادن، بخشایشی نماینده اردستان به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه شدند.

وی ادامه داد: از تعداد اعضای کمیسیون‌ فرهنگی ۳ نفر، کمیسیون بهداشت و درمان ۲ نفر، اجتماعی ۲نفر، شوراها و امور داخلی کشور یک نفر و قضایی و حقوقی یک نفر کم شدند و به سایر کمیسیون‌ها اضافه شدند چون نباید تعداد اعضای کمیسیون‌های تخصصی بیش از ۲۹۰ نفر نشود.

سبحانی نیا یادآور شد: با تغییرات اعمال شده در سقف و کف کمیسیون‌های تخصصی مجلس نهم، در این دوره تعداد اعضای کمیسیون‌های فرهنگی، شوراها و امور داخلی کشور، قضایی و حقوقی ۱۵ نفر و کمیسیون‌های "بهداشت و درمان" و "اجتماعی" ۱۹ نفر خواهد بود.

وی ادامه داد: تصمیم‌گیری برای تعیین اعضای کمیسیون‌های شوراها و امورداخلی و اصل نودم قانون اساسی امروز (دوشنبه ۲۲ خرداد) هیأت رئیسه جلسه می‌گذارد.

عضو هیأت رئیسه مجلس یاد آورشد: تعداد اعضای دائم کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ۸ نفر است که بعد از تشکیل کمیسیون‌های تخصصی آنها نیز یک نفر را به عنوان عضو غیردائم معرفی می‌کنند، هم اکنون تعداد نفراتی که برای عضویت دائم در این کمیسیون نام‌نویسی کردند.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.