اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 22 خرداد 1391 / کد مطلب: 2715 / نظرات: 0


نكوداشت استاد حمید سبزواری تیرماه در زادگاهش برگزار می شود


نكوداشت استاد حمید سبزواری تیرماه در زادگاهش برگزار می شود  مدیر فرهنگی دانشگاه حكیم سبزواری از برگزاری آیین نكوداشت شاعر آرمان گرای انقلاب 'استاد حمید سبزواری' در تیرماه امسال در زادگاهش خبر داد. 
  
' سید نوراله رضوی'  در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: نكوداشت از این استاد گرانقدر كه به حق یكی از شاعران برجسته كشور در دوران قبل و پس از انقلاب و دارای جایگاه شاخصی در حوزه شعر انقلاب است در واقع بزرگداشت شعائر و مفاخر انقلاب است.

وی افزود : استاد حمید سبزواری صاحب اشعار بسیار زیادی كه نشانه ظلم و استكبار ستیزی ، نگاه به مردم و آرمان های انقلاب است می باشد و بجاست تمام نهادهای شهرستان ، استان و كشور توجه ویژه ای به این مراسم نكوداشت داشته باشند.

وی توجه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری به این شاعر برجسته انقلاب را خاطر نشان كرد و گفت: شور و هیجان ایجاد شده بواسطه سروده های این شاعر گرانقدر در دوران انقلاب و دفاع مقدس بی بدیل است.

وی گفت: شعر 'خمینی ای امام' استاد حمید سبزواری كه در دوران خفقان قبل از انقلاب سروده و همزمان با ورود معمار انقلاب به میهن در فرودگاه اجرا شد از نظر همه گیری آن در دوران خود ، شعری بی بدیل است.

وی شعر 'شهید مطهری' و 'خجسته باد این پیروزی' كه به مناسبت فتح خرمشهر پخش شد را از دیگر اشعار همه گیر این شاعر سبزواری ذكر كرد .

دبیر آیین نكوداشت 'استاد حمید سبزواری' اظهار داشت: این مراسم با رایزنی ها و عنایت استانداری خراسان رضوی ، وزارت و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، نهادهای فرهنگی شهرستان سبزوار، دانشگاه حكیم سبزواری و با ریاست معاون استاندار و فرماندار سبزوار برگزار می شود.

وی با اشاره به حضور میهمانان ویژه از سطح كشور در این آیین نكوداشت، اظهار داشت: روز برگزاری این آیین با توجه به حضور این میهمانان قطعی می شود.

وی در بخشی از سخنانش گفت: نكوداشت استاد حمید سبزواری تاكنون در شهرهای مختلفی انجام شده كه برای اولین بار در زادگاهش برگزار می شود.

'رضوی' از برگزاری نمایشگاه نقاشی خط از اشعار استاد حمید سبزواری نیز خبر داد و گفت: حدود 30 تابلو توسط هنرمندان سبزواری در حال تهیه است كه امیدواریم همزمان بامراسم نكوداشت رونمایی شود.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.