اخبار سبزوار پيام : اقتصادی


اخبار » اقتصادی / تاریخ خبر: 22 خرداد 1391 / کد مطلب: 2713 / نظرات: 0


برداشت محصول جو در سطح 4500هكتار از اراضی كشاورزی جوین آغاز شد


 معاون جهادكشاورزی جوین گفت : برداشت محصول جو در سطح چهار هزار و 500هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان آغاز شد. 
  
به گزارش "سبزوار پیام"  مهندس علی منجی پورز در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود : پیش بینی می شود از هر هكتار سطح زیر كشت ، مقدار سه تن و 500كیلو گرم جو برداشت شود.

وی همچنین گفت : در سال جاری 12 هزار هكتار از اراضی كشاورزی شهرستان به كشت گندم اختصاص یافته است و از 20روز آینده برداشت محصول تضمینی گندم از كشاورزان آغاز خواهد شد.

وی گفت : با اقدام به موقع جهاد كشاورزی جوین مبارزه با آفت سن گندم (سن پوره و سن مادری )در سطح هشت هزار و 500هكتار از اراضی كشت گندم انجام شد.

معاون جهاد كشاورزی جوین به برداشت 30هكتاری باغات محصول زرد الو و گیلاس جوین اشاره كرد و گفت : حدود 210تن محصول گیلاس و زرد آلو تاكنون از باغات این شهرستان جمع آوری شده است.

وی به سایر محصولات جوین اشاره كرد، افزود : در این شهرستان نزدیك به هفت هزار هكتار از اراضی زراعی به كشت بادام، 10 هزار هكتار انگور، 1500 هكتار پسته ، چهار هزار هكتار گردو و محصولات دیگر اختصاص دارد.

وی اظهار داشت : محصول چغندر قند جوین از نظر كشت و برداشت آن مقام اول استان خراسان رضوی را دارد كه درسال گذشته حدود چهار هزار و 500 هكتار از اراضی كشاورزی این شهرستان به این محصول اختصاص یافت.

 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.