اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 21 خرداد 1391 / کد مطلب: 2708 / نظرات: 0

محسنی ثانی:


بروکراسی اداری موجب اطاله دادرسی پرونده‌های زمین‌خواری می‌شود


بروکراسی اداری موجب اطاله دادرسی پرونده‌های زمین‌خواری می‌شود نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که در برخورد با پدیده زمین خواری مشکل و خلاء قانونی وجود ندارد؛ گفت: متاسفانه بروکراسی اداری موجب اطاله دادرسی در پرونده های زمین خواری می گردد که باید فکری اساسی برای رفع این مشکل شود.

" محمدرضا محسنی ثانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با مد نظر قرار دادن رشد زمین خواری اظهار داشت: نظر مسئولان اجرایی نیز این است که نقصی در قانون مجازات زمین‌خواران و خلع تصرف از منابع طبیعی وجود ندارد و تنها باید پرونده‌های زمین‌خواری سریع‌تر مورد رسیدگی قرار بگیرد تا از اطاله دادرسی جلوگیری شود.

وی با بیان این که بعضا واقعیت هایی در پرونده های زمین خواری وجود دارد و با آنچه که در رسانه ها منتشر می‌شود متفاوت است، افزود: شاید مسایلی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود این برداشت را به وجود بیاورد که پدیده زمین خواری بسیار شیوع یافته و یا دستگاه قضا برخورد مناسبی را انجام نمی دهد؛ که به هیچ وجه این‌گونه نیست.

محسنی ثانی با تاکید بر این که وجود فساد در سیستم اداری به پدیده زمین‌خواری دامن می‌زند، گفت: نمی‌توان منکر وجود برخی از فسادها در سیستم اداری شد اما در عین حال نمی‌توان این موضوع را به عنوان علت و شاخصه بروز پدیده زمین‌خواری مطرح کرد؛ بلکه باید سایر علل این موضوع نیز شفاف شود و مورد بررسی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس نهم در ادامه افزود: به طور طبیعی در هر سازمانی و دستگاهی امکان بروز هر گونه انحراف و فسادی مانند ایجاد زمینه‌های زمین‌خواری وجود دارد که باید با آن برخورد شود.

محسنی ثانی با بیان این که در ۱۰۰ سال اخیر انبوهی از قوانین در مورد پدیده زمین‌خواری به تصویب رسیده است، تصریح کرد: امیدواریم با تنقیح قوانین در مجلس نهم تمام معذوریت های قانونی بررسی و احصا شود تا قانونی شفاف و کارآمد از مجموعه آنها بیرون بیاید و راهکارهای فرار از قانون مسدود گردد.

نماینده مردم سبزوار در خانه ملت با تاکید بر این که قوه قضاییه در برخورد با زمین خواران هیچ گاه مماشات نکرده است، اذعان داشت: در سال‌های اخیر نحوه برخورد این قوه با مجرمان و زمین‌خواران مطلوب بوده است و اگر پرونده‌ها با سرعت بیشتری رسیدگی شود، قطعا راه را بر سوء استفاده‌ کنندگان می‌بندد.
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.