اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 21 خرداد 1391 / کد مطلب: 2702 / نظرات: 1


عسکری:آیندگان حمیدسبزواری را بهتر خواهندشناخت



رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار:آیندگان قدر حمید سبزواری را بهتر خواهند شناخت
مجید عسگری رئیس کمیته فرهنگی نکوداشت استاد حمید سبزواری و رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سبزوار در مصاحبه ای با روابط عمومی دبیرخانه نکوداشت استاد حمید سبزواری برگزاری این نکوداشت را امری بسیار ضروری و بسیار خوب دانست و ابراز امیدواری کرد این برنامه مقدمه ای باشد ، برای شروع موفقیت آمیز و ادامه نکوداشت های سایر بزرگان و مفاخر دارالمومنین سبزوار.

حرمت گذاشتن و نکوداشت بزرگان از خصلت های ایرانی و اسلامی است که از گذشته همواره در خون همه ما ایرانی ها بوده وهست. اما این ویژگی در گذشته خیلی پر رنگ تراز حالا بوده است و دلیل اینکه هم اکنون برگزاری نکوداشت های بزرگان شده به خاطر کوتاهی هایی است که در دهه های اخیر از جانب ما مردم صورت گرفته است.
من حمید سبزواری را اولین بار از طریق سروده هایش شناختم. در آن زمان اوایل پیروزی انقلاب وقتی سروده های نغز و شیرین ایشان منتشر می شد و به شکل آواز ها وترانه های انقلابی در می آمد ، کنجکاو می شدیم که بدانیم این سروده ها از کیست و وقتی می شنیدیم که سراینده این ترانه ها فردی است به نام حمید سبزواری ، به خود می بالیدیم واحساس غرور می کردیم.
اهمیت حمید سبزواری در این است که هم حضرت امام مشتاق به دیدار ایشان بودند و هم تنها شاعری است که مقام معظم رهبری برای کتاب های وی مقدمه نوشته اند.
حمید هنوز ناشناخته است. آیندگان قدر حمید را بهتر خواهند فهمید و او را بهتر از ما خواهند شناخت. او انسانی بسیار متواضع و صادق است و هویت اصیل خود را حفظ کرده است.
شعر حمید شعری محکم و استوار است و درونمایه های مذهبی و اجتماعی خوبی دارد.
افتخار دیگر ایشان انتخاب شدنش به عنوان چهره ماندگار کشور است و نشان می دهد برگزاری نکوداشتی در سطح ملی برای این شاعر توانمند انقلاب بسیار ضروریست و اینک نیز هرچند امر نکوداشت این مرد بزرگ را دیر شروع کرده ایم اما امر نیکویی است و امیدواریم که بتوانیم به خوبی آن را پیش ببریم.
در نتیجه به جاست از همه دست اندرکاران این برنامه از جمله دانشگاه حکیم سبزواری و مسئولین این دانشگاه دکتر محمدیان ،جناب آقای رضوی و سایر دوستان و نیز پشتیبانی های اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی و انشاالله پشتیبانی های وزارت خانه های ارشاد و علوم که حتماً حمایت های خوبی را به جا خواهند آورد ، قدردانی کنیم .
منبع:سایت نکوداشت حمیدسبزواری http://cnf.sttu.ac.ir/sabzevari/fa/





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


1 نظر در صف تاييد است.