اخبار سبزوار پيام : سیاسی ،امنیتی


اخبار » سیاسی ،امنیتی / تاریخ خبر: 21 مرداد 1390 / کد مطلب: 270 / نظرات: 0

امام جمعه داورزن :


عقد اخوت اسلامی باید در جامعه امروزی نیز جاری باشد


عقد اخوت اسلامی باید در جامعه امروزی نیز جاری باشد امام جمعه بخش داورزن در خطبه های نماز جمعه این هفته بخش داورزن گفت : باید عقد اخوتی که به عنوان اولین اقدام پیامبر در مدینه صورت گرفت امروز نیز در بین مردم جاری و ساری باشد .
حجت الاسلام و المسلمین "محمود مداحی "با اشاره به تدبیر پیامبر بزرگ اسلام در ایجاد عقد اخوت در ابتدای حکومت اسلامی افزود: این امر باعث ایجاد برابری و برادری و استحکام پایه های حکومت اسلامی شد
وی  با اشاره به دهه کرامت و اطعام نیازمندان و مستمندان در جامعه گفت : در جامعه امروزی نباید همسایه ای از همسایه مستمند خود بی خبربوده  ونیازمندی در جامعه وجود داشته باشد .
وی با اشاره به تولد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) به  ویژگی های خاص ایشان اشاره کرد و گفت : ایشان در زمان حیات سه  بار تمام اموال خود را بین مستمندان و فقرا تقسیم کرد .
وی ویژگی های دیگر ایشان را برشمرد و گفت : گذشت و بزرگواری تواضع و شجاعت و عظمت شخصیت وی بارها از زبان برزگان دینی بیان شده است .
وی در ادامه به شهادت مختار ثقفی در این ماه اشاره و تصریح کرد : متاسفانه برخی شیعیان نا آگاه نیز براین موضوع که مختار برای ریاست قیام کرده است  دامن می زنند حال آنکه ایشان بارها در احادیث ائمه اطهار به خاطر خونخواهی امام حسين (ع) مورد تجلیل قرار گرفته است .
امام جمعه بخش داورزن با اشاره به معراج پیامبر در 17 رمضان تاکید کرد : معراج پیامبر نه تنها جسمی بود بلکه در عالم بیداری صورت گرفت که ایشان ملکوت آسمانها و زمین  را  از نزدیک مشاهده کردند.
وی جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی و حزب اله لبنان  و روز مقامت را خاطر نشان شد و تصریح کرد : فضاحتی که در این جنگ دامنگیر این رژیم جعلی شد امروز در شهرهای مختلف آن با تظاهرات گسترده مردم به نمایش درآمده است .
وی سالروز ورود آزادگان سر فراز میهن اسلامی را به وطن خاطر نشان شد و گفت : این عزیزان به عنوان نمادهای زنده  مقاومت و استواری ملت ایران در برابر دنیای استکبار هستند.  
 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.