اخبار سبزوار پيام : اجتماعی


اخبار » اجتماعی / تاریخ خبر: 20 خرداد 1391 / کد مطلب: 2699 / نظرات: 0

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار:


كمبود محیط بان از مهمترین مشكلات ما برای حفاظت از مناطق است


كمبود محیط بان از مهمترین مشكلات ما برای حفاظت از مناطق است  رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار گفت: كمبود محیط بان یكی از مهمترین مشكلات ما برای حفاظت از مناطق است.
  
 
' علی خانی '  در گفت و گو با ایرنا كمبود محیط بان در سبزوار را خاطر نشان كرد و گفت: با وجود بازنشسته شدن حدود 15 نیروی این اداره هنوز نیرویی جایگزین آنها نشده است.

وی اظهار داشت: این شهرستان دارای دو منطقه حفاظت شده شامل پناهگاه حیات وحش شیراحمد سبزوار با مساحت 22 هزار و 800 هكتار و پروند با حدود 17 هزار هكتار وسعت و نیز دو منطقه شكار ممنوع شامل كمرقلعه در ارتفاعات جنوبی شهر روداب با وسعت 33 هزار و 830 هكتار و ریوند در ارتفاعات غرب شهر سبزوار با وسعت 75 هزار و 108 هكتار است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار افزود: برای حفاظت از این عرصه ها نیاز به نیروی بیشتری داریم به علاوه اینكه محیط بانان ما گشت زنی در مناطق و عرصه های آزاد زیست محیطی را نیز انجام می دهند.

وی بدون ذكر تعداد محیط بانان این اداره ، سرمحیط بانی ریوند ، سرمحیط بانی شیراحمد و محیط بانی پروند سبزوار را از پاسگاه های فعال در شهرستان نام برد .

رییس اداره حفاظت محیط زیست سبزوار بیان داشت:سال گذشته با تلاش نیروهای موجود این اداره حدود 60 شكارچی غیر مجاز و متخلف زیست محیطی حین گشت زنی در سطح شهرستان دستگیرشدند كه اقدام به شكار گونه های مختلفی از چارپایان و پرندگان كرده بودند.


 





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


0 نظر در صف تاييد است.