اخبار سبزوار پيام : فرهنگی و هنری


اخبار » فرهنگی و هنری / تاریخ خبر: 20 خرداد 1391 / کد مطلب: 2673 / نظرات: 3


یادواره شهدای روستای طرسک ششتمد برگزار شد


یادواره شهدای روستای طرسک  ششتمد برگزار شد حسین پور/ دومین یادواره شهدای والامقام روستای طرسک شهرستان ششتمدبرگزار شد.

به گزارش خبرنگار ما این آیین معنوی با حضور جمع زيادي از خانواده هاي معظم شهدا ، ايثارگران ، مردم ولايتمدار روستای طرسک و مسوولان شهرستان هاي ششتمد و سبزوار ، در این روستای مذهبی برگزار گردید.

يكي از يادگاران و راويان دوران دفاع مقدس  در اين محفل معنوي خاطر نشان كرد: راه شهداء راه ائمه معصومین و راه پرچمدار ولایت است.
سردار سیدهاشم درچه ای افزود: یک راه باز برای رسیدن به قدسیان وجود دارد و آن راه از طریق اطاعت از خدا و رسولش محقق می گردد.
سردار سرافراز سپاه گفت: برای تعظیم ولایت و احیاء ارزشها جان برکفانی به پا خواستند و لباس سربازی به تن کرده و با رهبری امام امت این انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.
وی افزود: پرچم ولایت پرچم اصلی و سرنوشت ساز ماست و این مسیر راهی است که پیامبر رحمت(ص) و ائمه معصومین گام برداشته اند و جلسه امروز و جلسات یادواره های شهداء با عالم قدس در ارتباط است .
این یادگار دوران دفاع مقدس اظهار داشت: شهداء الگوی ما هستند که مسیر را به درستی انتخاب کرده اند و با پشت کردن به دنیا و گذشتن از تعلقات روی خود را به سمت عالم قدس تغییر داده اند.
سردار درچه ای ادامه داد: تا به دنیا پشت نکنید قطعاً نمی توانید به مسیر خود را به عالم قدس تغییر دهید و شهدای عزیز ما صادقانه به دنیا و تعلقات دنیوی پشت کردند.
وی گفت: برگزاری یادواره های شهداء می تواند برای نسل امروز ما بیانگر خط و سیره شهداء که خط ولایت و مسیر عالم قدس است باشد.
دبیر ستاد یادواره شهدای روستای طرسک نیز گفت: این یادواره دومین یادواره هفت شهید والامقام روستای طرسک می باشد.
علیرضا یوسفی افزود: یادواره های شهدای طرسک به تبعیت از برنامه ریزی خوب بخشدار وقت ششتمد و سایر اعضای ستاد یادواره شهدای ششتمد در حال برگزاری است.
عضو ستاد یادواره شهدای ششتمد اضافه کرد: یادواره های منظمی در سطح منطقه در حال برگزاری است که در سال گذشته یادواره شهدای روستاهای پادر ، کیذقان و حسین آباد شامکان برگزار شد و امسال نیز یادواره شهدای روستای طرسک در حال برگزاری است ویادواره شهدای ربع شامات نیز در هفتم تیرماه برگزار خواهد شد.
فرزند شهید مراد علی یوسفی اظهار داشت: برگزاری منظم یادواره ها حداقل کاری است که توسط ما برای حفظ آرمانهای شهدای عزیز صورت می گیرد.
در این یادواره فرزند شهید عابدی به قرائت دلنوشته ای پرداخت و سروده ای توسط یکی از خواهران بسیجی قرائت شد.
پایان بخش این مراسم معنوی یادواره عرشیان خاکی حضور گسترده مسئولین و مردم در مزار شهدای این روستابود.

روستای طرسک با جمعیتی حدود 1500نفر در جنوب شهرستان ششتمد واقع شده است.





منبع: سايت خبري تحليلي سبزوار پيام
www.SabzevarPayam.com
نظرات شما

نام:

ايميل:
وب:
شماره امنيتي:
نظر شما:


3 نظر در صف تاييد است.